Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
rasistiska jävla pistvakter...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Redbeard" data-source="post: 5501" data-attributes="member: 9655"><p>Verkar ju vara riktigt kasst. Har inte blivit utsatt för nån rassevakt själv men dessa skyltar som står längst upp i pipen gillar jag inte. Dem som det står att skidåkare inte får åka i halfpipen på. Verkar som att det är på ren vrånghet de bråkar om det. Om de tog reda på fakta så skulle de veta att det inte är skidåkarna som förstör pipen utan de som inte kan åka pipe. Åker man upp med fint skär på vallarna och hoppar runt så förstör inte skidor nåt mer än bräda. Nä det som sabbar pipen är de som åker upp på kanterna och inte vrider kroppen och åkdonet neråt, utan hasar ner och tar med sig en hel massa snö som blir liggandes på pipebotten. Detta gör att pipen vid mildare temperaturer kommer få formen av en pösmunk. Om de ändrade skylttexten från ett förbud till ett påbud om hur man ska bete sig i pipen och hur man ska åka så tror jag att fler skulle lära sig åka pipe och det skulle bli en trevligare stämmning i backen. Jag själv upplever inga elaka kommentarer från några snowboardåkare när jag åker. Enda gången jag fått höra nåt var från några 14-åriga snowblades-åkare som även de åkte i pipen men på ett verkligt taffligt sätt. Men dem bryr man sig inte om.</p><p></p><p>Om nån pistvakt med dålig attityd läser detta så tycker jag att ni inte skapa dålig stämning i backen med era översittarfasoner utan åk själv ibland och beblanda er med atmosfären. Har själv varit pistvakt ett tag så jag vet hur snacket går. Men de flesta som håller på måste nog häva ur sig sina aggresioner på någon för att de har en tjatkärring till fru hemma som aldrig låter dem tala.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Redbeard, post: 5501, member: 9655"] Verkar ju vara riktigt kasst. Har inte blivit utsatt för nån rassevakt själv men dessa skyltar som står längst upp i pipen gillar jag inte. Dem som det står att skidåkare inte får åka i halfpipen på. Verkar som att det är på ren vrånghet de bråkar om det. Om de tog reda på fakta så skulle de veta att det inte är skidåkarna som förstör pipen utan de som inte kan åka pipe. Åker man upp med fint skär på vallarna och hoppar runt så förstör inte skidor nåt mer än bräda. Nä det som sabbar pipen är de som åker upp på kanterna och inte vrider kroppen och åkdonet neråt, utan hasar ner och tar med sig en hel massa snö som blir liggandes på pipebotten. Detta gör att pipen vid mildare temperaturer kommer få formen av en pösmunk. Om de ändrade skylttexten från ett förbud till ett påbud om hur man ska bete sig i pipen och hur man ska åka så tror jag att fler skulle lära sig åka pipe och det skulle bli en trevligare stämmning i backen. Jag själv upplever inga elaka kommentarer från några snowboardåkare när jag åker. Enda gången jag fått höra nåt var från några 14-åriga snowblades-åkare som även de åkte i pipen men på ett verkligt taffligt sätt. Men dem bryr man sig inte om. Om nån pistvakt med dålig attityd läser detta så tycker jag att ni inte skapa dålig stämning i backen med era översittarfasoner utan åk själv ibland och beblanda er med atmosfären. Har själv varit pistvakt ett tag så jag vet hur snacket går. Men de flesta som håller på måste nog häva ur sig sina aggresioner på någon för att de har en tjatkärring till fru hemma som aldrig låter dem tala. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
rasistiska jävla pistvakter...
Tillbaka
Topp