Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rätt Dynastar Legend modell för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 384852" data-attributes="member: 73781"><p>Tänker vara jobbig nu.</p><p></p><p>Men vill du ha en så plankig skida?</p><p></p><p>Jag är själv stor och tung 191/110 och har kört på hård plank hela livet. Jag är dessutom skolad i 80talets österrikiska skidskola så jag har alltid använt mina kilon och alltid gillat skidor som har mycke go kick tillbaka.</p><p></p><p>Men ärligt. Jag orkar inte längre. Då menar jag inte fysiskt utan mer mentalt. Jag vill hellre ha mer surf, mer flyt, mer känsla i åkningen och mindre stampande.</p><p></p><p>Så jag har börjat lägga om min åkning och åker nu på mjukare skidor än innan och tycker det är jäkla nice. Mycke mer flyt i åkningen och mycke mindre slit och nya skidor kan vara rätt mjuka och fortfarande ha bra kantgrepp. Hade jag vart i köp tagen för några år sen så hade jag dregglat mot Legend serien men nu känner jag bara... orkar inte... attarherar mig inte för fem öre...</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 384852, member: 73781"] Tänker vara jobbig nu. Men vill du ha en så plankig skida? Jag är själv stor och tung 191/110 och har kört på hård plank hela livet. Jag är dessutom skolad i 80talets österrikiska skidskola så jag har alltid använt mina kilon och alltid gillat skidor som har mycke go kick tillbaka. Men ärligt. Jag orkar inte längre. Då menar jag inte fysiskt utan mer mentalt. Jag vill hellre ha mer surf, mer flyt, mer känsla i åkningen och mindre stampande. Så jag har börjat lägga om min åkning och åker nu på mjukare skidor än innan och tycker det är jäkla nice. Mycke mer flyt i åkningen och mycke mindre slit och nya skidor kan vara rätt mjuka och fortfarande ha bra kantgrepp. Hade jag vart i köp tagen för några år sen så hade jag dregglat mot Legend serien men nu känner jag bara... orkar inte... attarherar mig inte för fem öre... Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rätt Dynastar Legend modell för mig?
Tillbaka
Topp