Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Rätt exponering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BengtHolmgren" data-source="post: 15542" data-attributes="member: 23609"><p>Kolla in mätvärde på snön och ställ det på +2 ungefär. testa dig fram med hjälp av diafilm. </p><p>Eller så mäter du ljuset på din hand och använder det värdet manuellt men om ljuset ändras så måste du rimligen ändra exponering. </p><p>Alt. köp en billig ljusmätare som du kollar av med. </p><p>Diafilm är känsligare än negativfil vad gäller exponeringstolerans.</p><p></p><p>/Bengt</p><p>brh@home.se</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BengtHolmgren, post: 15542, member: 23609"] Kolla in mätvärde på snön och ställ det på +2 ungefär. testa dig fram med hjälp av diafilm. Eller så mäter du ljuset på din hand och använder det värdet manuellt men om ljuset ändras så måste du rimligen ändra exponering. Alt. köp en billig ljusmätare som du kollar av med. Diafilm är känsligare än negativfil vad gäller exponeringstolerans. /Bengt brh@home.se [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Rätt exponering
Tillbaka
Topp