Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Rätt nybörjarskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Urban-P" data-source="post: 1097275" data-attributes="member: 164840"><p>Tack för bra svar! Jag (medelgod+ åkare) kör själv i.Rally och har även testkört i.Magnum. Fantastiska pistskidor båda två, men allt för hårda för att funka för frugan, de kräver mer fart än de kommer få under hennes fötter. Det är på rätt spår men hon måste ha något lite snällare, och det var lite min egen erfarenhet av ovan skidor som fick mig att fundera på Head Easy (eller Absolute) Joy, i förhoppningen att de skulle vara liknande men inte kräva lika mycket fart/tryck för att komma till sin rätt...?</p><p></p><p>Svårt det här, sportbutikerna är jättebra på att föreslå avancerade skidor för erfarna skidåkare (som egentligen redan vet vad de vill ha) men när man pratar nybörjarskidor känns det som att man rycker på axlarna, pekar på några dammiga lagg i hörnet och säger "de där funkar säkert för dig om du är nybörjare, eller så kan du ju hyra".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Urban-P, post: 1097275, member: 164840"] Tack för bra svar! Jag (medelgod+ åkare) kör själv i.Rally och har även testkört i.Magnum. Fantastiska pistskidor båda två, men allt för hårda för att funka för frugan, de kräver mer fart än de kommer få under hennes fötter. Det är på rätt spår men hon måste ha något lite snällare, och det var lite min egen erfarenhet av ovan skidor som fick mig att fundera på Head Easy (eller Absolute) Joy, i förhoppningen att de skulle vara liknande men inte kräva lika mycket fart/tryck för att komma till sin rätt...? Svårt det här, sportbutikerna är jättebra på att föreslå avancerade skidor för erfarna skidåkare (som egentligen redan vet vad de vill ha) men när man pratar nybörjarskidor känns det som att man rycker på axlarna, pekar på några dammiga lagg i hörnet och säger "de där funkar säkert för dig om du är nybörjare, eller så kan du ju hyra". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Rätt nybörjarskidor
Tillbaka
Topp