Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rätt skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 85163" data-attributes="member: 15091"><p>Den är inte för smal för offpisten (allra helst inte om de enbart ska åka i Sverige) och den är inte för bred för parken. Det finns i dagsläget inte många "vuxen"twintips med midja under 75 mm. Detta för att en bredare skida är stabilare i landningen efter stora flyg, flyter lite bättre i uppkörd snö och ger lite mer yta att raila på=enklare att hålla balansen. 80 mm duger ocksa alldeles utmärkt i offpisten, visst, 95 mm går garanterat ännu lättare, men med 80 mm får du mer träning och en mer allroundinriktad skida.</p><p></p><p>/Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 85163, member: 15091"] Den är inte för smal för offpisten (allra helst inte om de enbart ska åka i Sverige) och den är inte för bred för parken. Det finns i dagsläget inte många "vuxen"twintips med midja under 75 mm. Detta för att en bredare skida är stabilare i landningen efter stora flyg, flyter lite bättre i uppkörd snö och ger lite mer yta att raila på=enklare att hålla balansen. 80 mm duger ocksa alldeles utmärkt i offpisten, visst, 95 mm går garanterat ännu lättare, men med 80 mm får du mer träning och en mer allroundinriktad skida. /Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rätt skida?
Tillbaka
Topp