Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rätt skidor för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gelendesprung" data-source="post: 89610" data-attributes="member: 35006"><p>Det finns många skidor med bara lite uppböjd tail (inte "riktiga" twintips) som går hyfsat bra att åka baklänges och hoppa med men som är så mycket bättre när man åker framåt, i synnerhet om du vill ha möjlighet att köra lite fortare när underlaget är isisgt, och det är det ju tyvärr ofta i t.ex. Åre. </p><p></p><p>Völkl 724, Rossignol B1, Atomic R11 m.fl. är skidor med bra pistegenskaper utan att för den sakens skull göra bort sig i pudersnö. Alla dessa fanns förra året (B1 & 724 finns kvar i år). </p><p></p><p>Helt rätt att köpa begagnat eller förra årets skidor i butik, det finns ingen anledning att köpa splitt nya skidor om du ändå inte är säker på vad du vill ha, det är klart att det finns lite nyheter sen förra året men du får väldigt mycket fjolårsskida(03/04) för 4000kr men bara en halvdan 04/05 för de pengarna.</p><p></p><p>Lycka till och ha det så kul i Åre!</p><p></p><p>Såg att CarlH förekom mig men jag låter inlägget stå kvar..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gelendesprung, post: 89610, member: 35006"] Det finns många skidor med bara lite uppböjd tail (inte "riktiga" twintips) som går hyfsat bra att åka baklänges och hoppa med men som är så mycket bättre när man åker framåt, i synnerhet om du vill ha möjlighet att köra lite fortare när underlaget är isisgt, och det är det ju tyvärr ofta i t.ex. Åre. Völkl 724, Rossignol B1, Atomic R11 m.fl. är skidor med bra pistegenskaper utan att för den sakens skull göra bort sig i pudersnö. Alla dessa fanns förra året (B1 & 724 finns kvar i år). Helt rätt att köpa begagnat eller förra årets skidor i butik, det finns ingen anledning att köpa splitt nya skidor om du ändå inte är säker på vad du vill ha, det är klart att det finns lite nyheter sen förra året men du får väldigt mycket fjolårsskida(03/04) för 4000kr men bara en halvdan 04/05 för de pengarna. Lycka till och ha det så kul i Åre! Såg att CarlH förekom mig men jag låter inlägget stå kvar.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rätt skidor för mig?
Tillbaka
Topp