Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recco räddar vadå?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Robert10" data-source="post: 12181" data-attributes="member: 11695"><p>Instämmer med Daniel J. </p><p></p><p>Att jag inte hamnat i en lavin beror inte på att jag använder ortovox. </p><p></p><p>Hur många som blir helt begravda i en lavin överlever överhuvudtaget?</p><p></p><p>Kraften i en lavin av den storleken ska (enligt vad jag hört) vara så stor att allvarlig kroppsskada ofta uppstår.</p><p></p><p>Om en lavin slukar min kamrat på en enslig baksida i franska alperna, hur lång tid tar det innan jag larmat vem man nu ska larma och hur lång tid tar det innan det är en recco-sökare på plats? </p><p></p><p>Om du känner dig säker med en recco så är du lurad.</p><p>Ortovox-sökarna eller liknande är iallafall lite bättre men man lägger sitt liv i händerna på de som söker (sina vänner). </p><p></p><p>Robert - som tack & lov bara sett folk svepas iväg i mindre odramatiska snöskred som inte lett till någon skada.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Robert10, post: 12181, member: 11695"] Instämmer med Daniel J. Att jag inte hamnat i en lavin beror inte på att jag använder ortovox. Hur många som blir helt begravda i en lavin överlever överhuvudtaget? Kraften i en lavin av den storleken ska (enligt vad jag hört) vara så stor att allvarlig kroppsskada ofta uppstår. Om en lavin slukar min kamrat på en enslig baksida i franska alperna, hur lång tid tar det innan jag larmat vem man nu ska larma och hur lång tid tar det innan det är en recco-sökare på plats? Om du känner dig säker med en recco så är du lurad. Ortovox-sökarna eller liknande är iallafall lite bättre men man lägger sitt liv i händerna på de som söker (sina vänner). Robert - som tack & lov bara sett folk svepas iväg i mindre odramatiska snöskred som inte lett till någon skada. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recco räddar vadå?
Tillbaka
Topp