Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recco sämre än kådis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 12224" data-attributes="member: 14197"><p>Givetvis har du rätt i det du säger RRagnar - till viss del - men anledningen till att jag drämmer till ordentligt är att det SKA ta skruv. Det är ju knappast RRagnar eller Glisseur som är övertygade om att Recco är den enda vägens politik. Men det finns ju uppenbarligen en hel del som lurats in i den tron - och det kan ta väldigt lång tid att ändra perspektiv och tro hos redan övertygade, oavsett misstolkning. </p><p></p><p>OM det går att få helikopter på plats över hela Cham så är jag den förste att gratulera, jag hoppas bara att du förstår min skepticism. Vad är oddsen att helikoptern är ute på andra räddningsäventyr, det trillar folk i parti å minut på det ena mer otillgängliga stället än det andra. Sedan är ju Glisseurs inlägg högaktuellt; larmandet.</p><p></p><p>Jag har fått för mig att Les Trois Vallées skulle vara ganska hyfsat vad gäller möjligheter med sökutrustning på plats på topparna mellan orterna. Dock gäller ju fortfarande att tiden är en avgörande faktor. Hur många har larmnumret till pistörerna inprogrammerat på mobiltelefonen (om det finns täckning) förutom jag och ett par till? Man behöver ju inte ha telefonen på när man åker utan det går alldeles utmärkt att starta den "in case of emergency". Jag är fortfarande övertygat ruskigt skeptisk till allt som har med Reccosystemet att göra - och har än så länge inte övertygats till att tro något annat.</p><p></p><p>Så RRagnar Le Tour, februari, 2001. Kommer du ihåg datumet också? Så skall jag läsa på och se vad som sägs.</p><p></p><p>Jag skulle gärna vara intresserad av Fafners Mt Baker-historia, du kan väl maila över datum, tidningsartiklar och skaderapporten så jag får titta på dem.</p><p></p><p>Avsikten med Reccoinläggen är inte att jag vill att Recco skall förbjudas, jag vill bara belysa dess faktiska brister och overkan. </p><p></p><p>Avslutningsvis ytterligare frågor:</p><p>Vad är det för metall som är så speciell i Reccobrickan? Skiljer den sig från vad som finns i pjäxspännena från början?</p><p>Kan man ha en egen metalldetektor - av typen man letar efter slantar med på sandstranden - i ryggan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 12224, member: 14197"] Givetvis har du rätt i det du säger RRagnar - till viss del - men anledningen till att jag drämmer till ordentligt är att det SKA ta skruv. Det är ju knappast RRagnar eller Glisseur som är övertygade om att Recco är den enda vägens politik. Men det finns ju uppenbarligen en hel del som lurats in i den tron - och det kan ta väldigt lång tid att ändra perspektiv och tro hos redan övertygade, oavsett misstolkning. OM det går att få helikopter på plats över hela Cham så är jag den förste att gratulera, jag hoppas bara att du förstår min skepticism. Vad är oddsen att helikoptern är ute på andra räddningsäventyr, det trillar folk i parti å minut på det ena mer otillgängliga stället än det andra. Sedan är ju Glisseurs inlägg högaktuellt; larmandet. Jag har fått för mig att Les Trois Vallées skulle vara ganska hyfsat vad gäller möjligheter med sökutrustning på plats på topparna mellan orterna. Dock gäller ju fortfarande att tiden är en avgörande faktor. Hur många har larmnumret till pistörerna inprogrammerat på mobiltelefonen (om det finns täckning) förutom jag och ett par till? Man behöver ju inte ha telefonen på när man åker utan det går alldeles utmärkt att starta den "in case of emergency". Jag är fortfarande övertygat ruskigt skeptisk till allt som har med Reccosystemet att göra - och har än så länge inte övertygats till att tro något annat. Så RRagnar Le Tour, februari, 2001. Kommer du ihåg datumet också? Så skall jag läsa på och se vad som sägs. Jag skulle gärna vara intresserad av Fafners Mt Baker-historia, du kan väl maila över datum, tidningsartiklar och skaderapporten så jag får titta på dem. Avsikten med Reccoinläggen är inte att jag vill att Recco skall förbjudas, jag vill bara belysa dess faktiska brister och overkan. Avslutningsvis ytterligare frågor: Vad är det för metall som är så speciell i Reccobrickan? Skiljer den sig från vad som finns i pjäxspännena från början? Kan man ha en egen metalldetektor - av typen man letar efter slantar med på sandstranden - i ryggan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recco sämre än kådis
Tillbaka
Topp