Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recco?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lubis" data-source="post: 37992" data-attributes="member: 32476"><p>Den absolut bästa säkerhetsutrustningen är att ha rubbet. </p><p>2 Recco på pjäxorna, men se till att dessa sitter på utsidan av pjäxan och inte innåt eller bakåt. Ligger du där i snön är sannolikheten att Recco mottagaren "ser" dig mycket större om Reccon sitter på utsidan av pjäxan.</p><p>Åker du utanför liftsystemet borde det nästan var lag på att alla ska ha recievers/trancievers samt kunna använda dessa.</p><p>En sond väger inte mycket och gör det mycket lättare att hitta nån under 2 meter snö.</p><p>När man sedan ska gräva, säger alla liftmänniskor att man ska ha en spade, för det suger att gräva med händerna. Min personliga åsikt är där att om man åker inom tämligen kort avstånd från liftsystemet så är spade inte lika viktigt. Ger man sig dock iväg på lite mer avancerad off-pist tycker jag det är ett måste.</p><p></p><p>Slutligen.</p><p>Att inte ha ett par Recco på pjäxorna tycker jag är korkat. För 100 spänn är det en rätt bra "livförsäkring" eftersom Recco-mottagaren är det första livräddarna sliter upp vid en lavin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lubis, post: 37992, member: 32476"] Den absolut bästa säkerhetsutrustningen är att ha rubbet. 2 Recco på pjäxorna, men se till att dessa sitter på utsidan av pjäxan och inte innåt eller bakåt. Ligger du där i snön är sannolikheten att Recco mottagaren "ser" dig mycket större om Reccon sitter på utsidan av pjäxan. Åker du utanför liftsystemet borde det nästan var lag på att alla ska ha recievers/trancievers samt kunna använda dessa. En sond väger inte mycket och gör det mycket lättare att hitta nån under 2 meter snö. När man sedan ska gräva, säger alla liftmänniskor att man ska ha en spade, för det suger att gräva med händerna. Min personliga åsikt är där att om man åker inom tämligen kort avstånd från liftsystemet så är spade inte lika viktigt. Ger man sig dock iväg på lite mer avancerad off-pist tycker jag det är ett måste. Slutligen. Att inte ha ett par Recco på pjäxorna tycker jag är korkat. För 100 spänn är det en rätt bra "livförsäkring" eftersom Recco-mottagaren är det första livräddarna sliter upp vid en lavin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recco?
Tillbaka
Topp