Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Recension av Les Arcs 2013 UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flaklavin_David" data-source="post: 1003073" data-attributes="member: 27398"><p>Jag måste också försvara maten. Två till tre olika alternativ till både lunch och middag varje dag. Efterrätt, glassbuffé. Flera olika ostar. Första gången jag gått upp i vikt på en skidresa.</p><p></p><p>Tyckte om åkningen i Les Arcs och hade en bra guide men uppmaningen "Control your speed!" och storleken på offpistgruppen var inte helt i min smak. Ser på mig själv som en ganska lugn åkare men så fort man drog på lite så började guiden skrika om att det gick för fort... I slutet av veckan drog några i gruppen ner farten pga. dålig fysik.</p><p></p><p>Vi fick inte åka några riktigt svåra åk, ex. korridorer. Enligt guiden är det bara "Safarigruppen" samt "Snowboard branta korridorer" som kör den typen av åkning och då kostar det extra. Jag förstår det men tyckte det var tråkigt.</p><p></p><p>Boendet var inget speciellt men inte sämre än vad jag förväntat mig.</p><p></p><p>Åkning 4/5 - Lite för långsamt åktempo för mig.</p><p>Guide 5/5 - Lärde ut teknik medan vi åkte. Lärde mig att åka puckel och skog bättre. Rolig men seriös.</p><p>Mat 4/5 - Buffé...</p><p>Boende 2/5 - Vandrarhem.</p><p>Les Arcs 5/5 - Bästa skogsåkningen jag fått hittills. Långa åk med effektiv åkning hela vägen. Såg korridorer och riktigt branta ställen nära liftarna som vi dock inte fick åka. Pisterna var inte så spännande men det bryr jag mig inte så mycket om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flaklavin_David, post: 1003073, member: 27398"] Jag måste också försvara maten. Två till tre olika alternativ till både lunch och middag varje dag. Efterrätt, glassbuffé. Flera olika ostar. Första gången jag gått upp i vikt på en skidresa. Tyckte om åkningen i Les Arcs och hade en bra guide men uppmaningen "Control your speed!" och storleken på offpistgruppen var inte helt i min smak. Ser på mig själv som en ganska lugn åkare men så fort man drog på lite så började guiden skrika om att det gick för fort... I slutet av veckan drog några i gruppen ner farten pga. dålig fysik. Vi fick inte åka några riktigt svåra åk, ex. korridorer. Enligt guiden är det bara "Safarigruppen" samt "Snowboard branta korridorer" som kör den typen av åkning och då kostar det extra. Jag förstår det men tyckte det var tråkigt. Boendet var inget speciellt men inte sämre än vad jag förväntat mig. Åkning 4/5 - Lite för långsamt åktempo för mig. Guide 5/5 - Lärde ut teknik medan vi åkte. Lärde mig att åka puckel och skog bättre. Rolig men seriös. Mat 4/5 - Buffé... Boende 2/5 - Vandrarhem. Les Arcs 5/5 - Bästa skogsåkningen jag fått hittills. Långa åk med effektiv åkning hela vägen. Såg korridorer och riktigt branta ställen nära liftarna som vi dock inte fick åka. Pisterna var inte så spännande men det bryr jag mig inte så mycket om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Recension av Les Arcs 2013 UCPA
Tillbaka
Topp