Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 928203" data-attributes="member: 38201"><p>Jag förstår dina invändningar och skeptiska inställning. Så är det ju med nya produkter, att det ofta finns barnsjukdomar. Själva bagens utformning är dock inget nytt, den har ju bl.a. BCA använt i flera år. Däremot är mekanismen ny och oprövad. Ja, helt oprövad är den knappast. Jag är övertygad om att Snowpulse har testat produkten grundligt. Ett företag som jobbar med säkerhetsprodukter har inte råd att kasta ut en ofärdig produkt. Visar det sig att det inte fungerar kan det betyda godnatt för företaget. Har svårt att tänka mig Schweizare som bara slänger ut en oprövad produkt. Förtroende och trovärdighet är fundamentalt för denna typ av företag.</p><p></p><p>Sen tror jag aldrig att det finns någon idiotsäker produkt. Teknik i all ära, men även flygplan störtar trots idiotsäkra system. Det är bara att hoppas att folk sköter sitt jobb och gör allt för att undvika tekniska haverier. Det gäller allt. </p><p></p><p>Alla produkter har varit nya och oprövade. Någon måste ju vara först med att testa, och eftersom jag är en nyfiken rackare så är jag en av dessa. Jag kan bara sätta min tillit till deras ingenjörer och hoppas att det fungerar som det ska. </p><p></p><p>Framför allt hoppas jag (som jag tidigare sagt) att min respekt för naturens krafter, mitt omdöme och kunskap om lavinfarlig terräng gör att jag slipper hamna i en lavin till att börja med...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 928203, member: 38201"] Jag förstår dina invändningar och skeptiska inställning. Så är det ju med nya produkter, att det ofta finns barnsjukdomar. Själva bagens utformning är dock inget nytt, den har ju bl.a. BCA använt i flera år. Däremot är mekanismen ny och oprövad. Ja, helt oprövad är den knappast. Jag är övertygad om att Snowpulse har testat produkten grundligt. Ett företag som jobbar med säkerhetsprodukter har inte råd att kasta ut en ofärdig produkt. Visar det sig att det inte fungerar kan det betyda godnatt för företaget. Har svårt att tänka mig Schweizare som bara slänger ut en oprövad produkt. Förtroende och trovärdighet är fundamentalt för denna typ av företag. Sen tror jag aldrig att det finns någon idiotsäker produkt. Teknik i all ära, men även flygplan störtar trots idiotsäkra system. Det är bara att hoppas att folk sköter sitt jobb och gör allt för att undvika tekniska haverier. Det gäller allt. Alla produkter har varit nya och oprövade. Någon måste ju vara först med att testa, och eftersom jag är en nyfiken rackare så är jag en av dessa. Jag kan bara sätta min tillit till deras ingenjörer och hoppas att det fungerar som det ska. Framför allt hoppas jag (som jag tidigare sagt) att min respekt för naturens krafter, mitt omdöme och kunskap om lavinfarlig terräng gör att jag slipper hamna i en lavin till att börja med... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Tillbaka
Topp