Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 928302" data-attributes="member: 47541"><p>Leol70, själva ballongutformningen är det inga problem med.</p><p></p><p>Jag är orolig för utlösningsmekanismen, och de har ju redan stött på problem. I och för sig orsakade av ABS som tycker att Snowpulse gör intrång på deras produkter och därför gjort om sina flaskor så de inte längre fungerar med Snowpulse.</p><p></p><p>Att det är ett stort schweiziskt företag som ligger bakom är absolut ingen garanti för att det inte ska finnas barnsjukdomar. Det har ju visat sig gång efter annan när ny lavinsäkerhetsutrustning ska lanseras.</p><p></p><p>Jag är glad att det finns sådana som dig som gärna köper den nya utrustningen och använder den, annars skulle vi aldrig få någon utveckling av produkterna. Någon måste ju hitta barnsjukdomarna för att de ska kunna åtgärdas.</p><p></p><p>Freeridefredde, intressant diskussion! Jag ber att få återkomma om några dagar när saker och ting lugnat sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 928302, member: 47541"] Leol70, själva ballongutformningen är det inga problem med. Jag är orolig för utlösningsmekanismen, och de har ju redan stött på problem. I och för sig orsakade av ABS som tycker att Snowpulse gör intrång på deras produkter och därför gjort om sina flaskor så de inte längre fungerar med Snowpulse. Att det är ett stort schweiziskt företag som ligger bakom är absolut ingen garanti för att det inte ska finnas barnsjukdomar. Det har ju visat sig gång efter annan när ny lavinsäkerhetsutrustning ska lanseras. Jag är glad att det finns sådana som dig som gärna köper den nya utrustningen och använder den, annars skulle vi aldrig få någon utveckling av produkterna. Någon måste ju hitta barnsjukdomarna för att de ska kunna åtgärdas. Freeridefredde, intressant diskussion! Jag ber att få återkomma om några dagar när saker och ting lugnat sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Tillbaka
Topp