Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 928978" data-attributes="member: 38201"><p>Hej Danel,</p><p></p><p>Jag förstår att du kanske tycker att jag inte ger någon tydlig slutsats. Jag förstår det i så fall, jag skriver ingenstans att det är ett givet köp eller att jag rekommenderar säcken. Det är med en anledning. Eftersom jag inte använt den i skidbacken och jag inte vet hur väl utlösningsmekanismen fungerar så vill jag inte ge något totalt slutomdöme. Jag har helt enkelt inte fullständig information i nuläget. </p><p></p><p>Jag har visat på några för- och nackdelar, sen får det vara upp till var och en att göra sin bedömning. Jag kan säga så mycket som att jag gillar den som ryggsäck och är nöjd med köpet. </p><p></p><p>Jag återkommer i januari när jag åkt lite med den i bergen.</p><p></p><p>Vad gäller patronen, så är det väl bara ABS som kör med en kväveblandning. Snowpulse och BCA använder sig av ren luft. (Jag kan ha fel där, rätta mig i så fall).</p><p></p><p>(På tal om ingenting, så kan jag passa på att tipsa alla som går i airbagfunderingar om att Addnature just nu har 1000 kr rabatt på Airbags från BCA. Jag har klämt och känt på deras säckar i butik, men jag var inte helt 100 på designen och priset när jag var i köpprocessen låg nära Mammuts säck. BCA Float 18 landar nu på under 5000 kr och det är ett riktigt, riktigt bra pris i Svensk butik)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 928978, member: 38201"] Hej Danel, Jag förstår att du kanske tycker att jag inte ger någon tydlig slutsats. Jag förstår det i så fall, jag skriver ingenstans att det är ett givet köp eller att jag rekommenderar säcken. Det är med en anledning. Eftersom jag inte använt den i skidbacken och jag inte vet hur väl utlösningsmekanismen fungerar så vill jag inte ge något totalt slutomdöme. Jag har helt enkelt inte fullständig information i nuläget. Jag har visat på några för- och nackdelar, sen får det vara upp till var och en att göra sin bedömning. Jag kan säga så mycket som att jag gillar den som ryggsäck och är nöjd med köpet. Jag återkommer i januari när jag åkt lite med den i bergen. Vad gäller patronen, så är det väl bara ABS som kör med en kväveblandning. Snowpulse och BCA använder sig av ren luft. (Jag kan ha fel där, rätta mig i så fall). (På tal om ingenting, så kan jag passa på att tipsa alla som går i airbagfunderingar om att Addnature just nu har 1000 kr rabatt på Airbags från BCA. Jag har klämt och känt på deras säckar i butik, men jag var inte helt 100 på designen och priset när jag var i köpprocessen låg nära Mammuts säck. BCA Float 18 landar nu på under 5000 kr och det är ett riktigt, riktigt bra pris i Svensk butik) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Tillbaka
Topp