Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 934866" data-attributes="member: 38201"><p>Tjenare! </p><p>Nu har jag provåkt den i tre dagar. Jag åker med ryggskydd (väst) och tycker det gick fint. Däremot är det ju synd att man inte utnyttjar den ergonomiska ryggplattan, men det är liksom svårt att undvika med ryggskydd. Åkte några timmar utan ryggskydd och det var ju smidigare och skönare så klart. </p><p></p><p>På resan upp och ner tog jag bort R.A.S.-systemet och använde den som vanlig ryggsäck. Det är verkligen suveränt att man kan göra det med tanke på att man alltid vill hålla nere antalet prylar på resorna. Man monterar ur RAS-systemet på 5 minuter och sätter fast den på lika lång tid. </p><p></p><p>Men jag vill också understryka att en lavinsäck är tyngre och man ska inte förvänta sig att den är lika smidig som en vanlig ryggsäck. Tom väger den närmare 3 kg och det tar ett tag att vänja sig vid vikten. Det vill jag att alla har i åtanke. Men om det kan rädda mitt liv så tycker jag det är en OK "uppoffring". </p><p></p><p>Så nu när jag testat den i sin rätta miljö så känns det som recensionen nästan är komplett. Komplett är den ju först när jag testat att utlösa den. Eller fått dra den i en lavin...(vilket jag hoppas jag slipper)</p><p></p><p>Önskar er en grym säsong, med eller utan lavinsäck.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 934866, member: 38201"] Tjenare! Nu har jag provåkt den i tre dagar. Jag åker med ryggskydd (väst) och tycker det gick fint. Däremot är det ju synd att man inte utnyttjar den ergonomiska ryggplattan, men det är liksom svårt att undvika med ryggskydd. Åkte några timmar utan ryggskydd och det var ju smidigare och skönare så klart. På resan upp och ner tog jag bort R.A.S.-systemet och använde den som vanlig ryggsäck. Det är verkligen suveränt att man kan göra det med tanke på att man alltid vill hålla nere antalet prylar på resorna. Man monterar ur RAS-systemet på 5 minuter och sätter fast den på lika lång tid. Men jag vill också understryka att en lavinsäck är tyngre och man ska inte förvänta sig att den är lika smidig som en vanlig ryggsäck. Tom väger den närmare 3 kg och det tar ett tag att vänja sig vid vikten. Det vill jag att alla har i åtanke. Men om det kan rädda mitt liv så tycker jag det är en OK "uppoffring". Så nu när jag testat den i sin rätta miljö så känns det som recensionen nästan är komplett. Komplett är den ju först när jag testat att utlösa den. Eller fått dra den i en lavin...(vilket jag hoppas jag slipper) Önskar er en grym säsong, med eller utan lavinsäck. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Tillbaka
Topp