Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 954092" data-attributes="member: 38201"><p><strong>Inget Ras...</strong></p><p></p><p>Nu har jag åkt med min Mammut i ca 30 skiddagar och kan nog säga att jag är redo för ett slutomdöme. Jag är helnöjd med min investering och det har känts som jag åkt med en funktionell ryggsäck först och främst. Det går mycket bra att bära skidorna på ryggen och man fäster dem snabbt. Det som är lite synd är att Mammut inte lagt ner mer kraft på integrationen av vätskesystem. Det funkar med en vattensäck, men det är inte helt klockrent. </p><p></p><p>Jag har använt den som vanlig ryggsäck på resorna och den funkar alldeles utmärkt som detta. Att montera av och på säcken går snabbt och enkelt. I och med att den är så diskret, vågar man lägga ifrån sig den i några minuter i allmänna utrymmen, en ABS eller Snowpulse skriker "jag är dyr". </p><p></p><p>Jag har flugit med den vid två tillfällen med SAS och det var inga problem.</p><p></p><p>Hur den fungerar som livräddare har jag tack och lov inte behövt testa. Det känns dock mycket bra att veta att man har den sista utvägen om olyckan är framme. Har inte använt isyxa, men jag tror inte man kan ha både yxa och skidor på samtidigt. Men jag är ingen expert, så det kanske finns en lösning.</p><p></p><p>En mycket bekväm, gedigen och uttänkt ryggsäck med en extra livförsäkring. </p><p></p><p>Under nästa säsong kommer bl.a. Scott med en R.A.S-kompatibel säck och fler tillverkare är på gång med fler storlekar och varianter. Jag tror att Snowpulse har ett vinnande koncept med R.A.S. Blir spännande att följa utvecklingen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 954092, member: 38201"] [b]Inget Ras...[/b] Nu har jag åkt med min Mammut i ca 30 skiddagar och kan nog säga att jag är redo för ett slutomdöme. Jag är helnöjd med min investering och det har känts som jag åkt med en funktionell ryggsäck först och främst. Det går mycket bra att bära skidorna på ryggen och man fäster dem snabbt. Det som är lite synd är att Mammut inte lagt ner mer kraft på integrationen av vätskesystem. Det funkar med en vattensäck, men det är inte helt klockrent. Jag har använt den som vanlig ryggsäck på resorna och den funkar alldeles utmärkt som detta. Att montera av och på säcken går snabbt och enkelt. I och med att den är så diskret, vågar man lägga ifrån sig den i några minuter i allmänna utrymmen, en ABS eller Snowpulse skriker "jag är dyr". Jag har flugit med den vid två tillfällen med SAS och det var inga problem. Hur den fungerar som livräddare har jag tack och lov inte behövt testa. Det känns dock mycket bra att veta att man har den sista utvägen om olyckan är framme. Har inte använt isyxa, men jag tror inte man kan ha både yxa och skidor på samtidigt. Men jag är ingen expert, så det kanske finns en lösning. En mycket bekväm, gedigen och uttänkt ryggsäck med en extra livförsäkring. Under nästa säsong kommer bl.a. Scott med en R.A.S-kompatibel säck och fler tillverkare är på gång med fler storlekar och varianter. Jag tror att Snowpulse har ett vinnande koncept med R.A.S. Blir spännande att följa utvecklingen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Recension: Mammut Ride R.A.S 22 lavinryggsäck
Tillbaka
Topp