Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recensionerna och sanningen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 95980" data-attributes="member: 40117"><p>Håller helt klart med.</p><p>Minns inte om det var en recension eller om det var i en tråd som jag läste ett inlägg från en kille som sa att det var en jätte bra pryl det här för det hade försäljaren sagt. Dock hade han inte hunnit testa den själv men han kunde starkt rekomendera den fick solklart 5/5 i betyg.</p><p></p><p>Men stora delar av detta problem kommer väl även från den Lunarstorm anda som ofta råder på detta forum. Folk ställer frågor om det mest självklara, men det är väl en sak, vi är ju alla barn i början.</p><p>Men många av dessa nedvärderande svaren på dessa frågor kan man ju klara sig utan. Det känns även som att många inlägg skrivs för att den personen känner ett behov av att skriva ett forum inlägg mer än vad han har behov av ett svar på en fråga. Vilket egentligen bara känns som att spam på forumet.</p><p>Att det känns som Lunarstorm kännsla byggar jag främst på att 90% av de fall jag beskrivit ovan kommer från folk under 18.</p><p></p><p>Att utnyttja sökfunktioner dels på forumet och dels på nätet verkar åxå vara något som många har problem med, det kommer ju dagligen en drös med frågor om var man kan köpa än det ena än det andra som man, om man anstränger sig 5min, själv kan hitta direkt på google eller alternativt ett tipps om i gammla trådar.</p><p></p><p>Slutligen så ska jag väl säg aatt jag har inget emot att yngre personer deltar på foromet, eller att det kommer lite "dumma" frågor i bland. Som jag sa tidigare så är vi alla barn i början och måste ju lära oss på något sätt. Ju fler yngre som börjar åka bräda eller skidor tjänar vi alla på i längde.</p><p>Ett ökat intresse ger ju en större bredd på anläggningar och utrustning.</p><p></p><p>Det jag dock tycker är synd är precis det som ssss nämner:</p><p>"visst vore det väl härligt om man kunde vänta med att recensera sina prylar tills man faktiskt testat dem ett tag och sen kunde svälja stoltheten några sekunder och skriva ner ett ärligt omdöme för att ge sina brantåkande bröder och systrar lite vägledning i köpdjungeln!."</p><p></p><p>Samma sak tycker jag gäller trådarna på forumet. Hellre kvallite än kvantitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 95980, member: 40117"] Håller helt klart med. Minns inte om det var en recension eller om det var i en tråd som jag läste ett inlägg från en kille som sa att det var en jätte bra pryl det här för det hade försäljaren sagt. Dock hade han inte hunnit testa den själv men han kunde starkt rekomendera den fick solklart 5/5 i betyg. Men stora delar av detta problem kommer väl även från den Lunarstorm anda som ofta råder på detta forum. Folk ställer frågor om det mest självklara, men det är väl en sak, vi är ju alla barn i början. Men många av dessa nedvärderande svaren på dessa frågor kan man ju klara sig utan. Det känns även som att många inlägg skrivs för att den personen känner ett behov av att skriva ett forum inlägg mer än vad han har behov av ett svar på en fråga. Vilket egentligen bara känns som att spam på forumet. Att det känns som Lunarstorm kännsla byggar jag främst på att 90% av de fall jag beskrivit ovan kommer från folk under 18. Att utnyttja sökfunktioner dels på forumet och dels på nätet verkar åxå vara något som många har problem med, det kommer ju dagligen en drös med frågor om var man kan köpa än det ena än det andra som man, om man anstränger sig 5min, själv kan hitta direkt på google eller alternativt ett tipps om i gammla trådar. Slutligen så ska jag väl säg aatt jag har inget emot att yngre personer deltar på foromet, eller att det kommer lite "dumma" frågor i bland. Som jag sa tidigare så är vi alla barn i början och måste ju lära oss på något sätt. Ju fler yngre som börjar åka bräda eller skidor tjänar vi alla på i längde. Ett ökat intresse ger ju en större bredd på anläggningar och utrustning. Det jag dock tycker är synd är precis det som ssss nämner: "visst vore det väl härligt om man kunde vänta med att recensera sina prylar tills man faktiskt testat dem ett tag och sen kunde svälja stoltheten några sekunder och skriva ner ett ärligt omdöme för att ge sina brantåkande bröder och systrar lite vägledning i köpdjungeln!." Samma sak tycker jag gäller trådarna på forumet. Hellre kvallite än kvantitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Recensionerna och sanningen
Tillbaka
Topp