Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Recept på bra skogslagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 616083" data-attributes="member: 79407"><p>Jag skulle nog inte gå på obsethed pga att de jag åker med som har 2010 års modell av obsethed inte flyter och surfar lika lätt på den som jag gör på mina hellbents 189. Det är enligt mig mycket mer av en chargeskida (om än lite mjuk) än en sväng/lekskida.</p><p></p><p>Min polare flyter ungefär lika bra som mig på sina JJ, och jag har även åkt på dem en del. Jag upplever JJ som aningen för lätta och plastiga för högre hastigheter, men de är fantastiskt lättsvängda om man vill åka fort bland träd. De väger dessutom inte nånting så de är väldigt lätta i luften om man vill dra upp dem för en grab eller snurra ett varv. Här skiljer de sig från t.ex. Hellbent som enligt mig är mer av en surfskida, som är helt fantastiska att åka om du har puder. 10 cm puder och hellbent gör att du får bottenlöst,. tills du får puckel och nästan dör med dem :P</p><p></p><p>det blev lite snurrigt, men kort och gott;</p><p></p><p>- JJ är en väldigt lätt och "plastig" skida som är mycket mycket lättsvängd och som gjord för skog och lek.</p><p>- Obsethed svänger inte lika lätt och flyter sämre</p><p>- Hellbent är om än mjukare än JJ, men den väger mer och i den långa längden (189) så har är den ett surf-slagskepp att räkna med.</p><p></p><p>resten av skidorna kan jag inte kommentera men mycket bra skrivs ju om S7..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 616083, member: 79407"] Jag skulle nog inte gå på obsethed pga att de jag åker med som har 2010 års modell av obsethed inte flyter och surfar lika lätt på den som jag gör på mina hellbents 189. Det är enligt mig mycket mer av en chargeskida (om än lite mjuk) än en sväng/lekskida. Min polare flyter ungefär lika bra som mig på sina JJ, och jag har även åkt på dem en del. Jag upplever JJ som aningen för lätta och plastiga för högre hastigheter, men de är fantastiskt lättsvängda om man vill åka fort bland träd. De väger dessutom inte nånting så de är väldigt lätta i luften om man vill dra upp dem för en grab eller snurra ett varv. Här skiljer de sig från t.ex. Hellbent som enligt mig är mer av en surfskida, som är helt fantastiska att åka om du har puder. 10 cm puder och hellbent gör att du får bottenlöst,. tills du får puckel och nästan dör med dem :P det blev lite snurrigt, men kort och gott; - JJ är en väldigt lätt och "plastig" skida som är mycket mycket lättsvängd och som gjord för skog och lek. - Obsethed svänger inte lika lätt och flyter sämre - Hellbent är om än mjukare än JJ, men den väger mer och i den långa längden (189) så har är den ett surf-slagskepp att räkna med. resten av skidorna kan jag inte kommentera men mycket bra skrivs ju om S7.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Recept på bra skogslagg?
Tillbaka
Topp