Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
RED BULL drar från åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lang_m" data-source="post: 73724" data-attributes="member: 12403"><p>Här e hela artikeln...</p><p></p><p>"I Åre sjönk Skistars omsättning till 144 Mkr jämfört med 155 Mkr året innan. Rörelseresultatet uppgick till 23 Mkr, jämfört med 25 Mkr året innan.</p><p></p><p>Skistars VD Mats Årjes är dock något bekymrad över den fortsatt svaga mötes- och konferensmarknaden inte återhämtat sig. Det slår hårt mot Åres exklusivare profil som skidort.</p><p></p><p>"Åre har en större fokus mot den marknaden och när den viker så slår det mot Åre, men jag tror Skistas känner av det mindre än exempelvis hotellen."</p><p></p><p>Hur skulle du vilja förändra Åre?</p><p>"Tack för den frågan. Jag har alltid tyckt att Åre är en fullständigt fantastisk ort för alpin skidåkning, men profilen har ofta varit allt för exklusiv eller för ungdomlig. Jag tror vi måste anpassa utbudet i Åre så att fler kan åka dit. I dag är det väldigt mycket Red Bull och rock´n roll i Åre och det är den minst köpstarka och lojala målgruppen för oss", säger Mats Årjes.</p><p></p><p>Trots det varma vädret i svenska och norska fjällen de senaste veckorna tror Skistar på en fortsatt bra utveckling för bolaget under innevarande verksamhetsår. Orsaken är det goda bokningsläget för den resterande delen av säsongen.</p><p></p><p>"Vårvärme brukar infinna sig varje vinter och i år kommer den under samma period som förra året, men jag tror inte vintern är över. Just nu snöar det till exempel kraftigt i Sälen. Därför känner jag ingen oro över snösituationen", säger Mats Årjes."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lang_m, post: 73724, member: 12403"] Här e hela artikeln... "I Åre sjönk Skistars omsättning till 144 Mkr jämfört med 155 Mkr året innan. Rörelseresultatet uppgick till 23 Mkr, jämfört med 25 Mkr året innan. Skistars VD Mats Årjes är dock något bekymrad över den fortsatt svaga mötes- och konferensmarknaden inte återhämtat sig. Det slår hårt mot Åres exklusivare profil som skidort. "Åre har en större fokus mot den marknaden och när den viker så slår det mot Åre, men jag tror Skistas känner av det mindre än exempelvis hotellen." Hur skulle du vilja förändra Åre? "Tack för den frågan. Jag har alltid tyckt att Åre är en fullständigt fantastisk ort för alpin skidåkning, men profilen har ofta varit allt för exklusiv eller för ungdomlig. Jag tror vi måste anpassa utbudet i Åre så att fler kan åka dit. I dag är det väldigt mycket Red Bull och rock´n roll i Åre och det är den minst köpstarka och lojala målgruppen för oss", säger Mats Årjes. Trots det varma vädret i svenska och norska fjällen de senaste veckorna tror Skistar på en fortsatt bra utveckling för bolaget under innevarande verksamhetsår. Orsaken är det goda bokningsläget för den resterande delen av säsongen. "Vårvärme brukar infinna sig varje vinter och i år kommer den under samma period som förra året, men jag tror inte vintern är över. Just nu snöar det till exempel kraftigt i Sälen. Därför känner jag ingen oro över snösituationen", säger Mats Årjes." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
RED BULL drar från åre
Tillbaka
Topp