Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
red mountain b.c. - erfarenheter & tankar sökes.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 564812" data-attributes="member: 32937"><p>Hej</p><p></p><p>Jag har bara varit i Red Mountain 2 dagar så det finns gott om bättre källor på freeride, men här kommer några tankar i alla fall.</p><p> Red är en mysig, ganska liten ort med massor charm. Rossland fick jag också ett bra intryck av. Fanns några barer och vi bodde på ett sjysst hostel.</p><p>Berget är väl mellanstort. Kanske lite litet för en säsong. Det består egentligen av två berg men det ena är ganska mycket mindre. Huvudberget har en framsida som är halvbrant och en baksida som är riktigt brant med mycket utmanande terräng, småklippor och tät skog - riktigt kul! Det var bara någon decimeter nysnö när vi var där, en riktig puderdag måste det vara fantastiskt. </p><p> Närmsta berget är ganska vanligt att man hajkar upp på, men jag vet inte om det finns så mycket mer i närheten. Om du vill tura mycket kanske du skulle kolla upp Rogers Pass? Golden och Kicking Horse ligger nog bättre till då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 564812, member: 32937"] Hej Jag har bara varit i Red Mountain 2 dagar så det finns gott om bättre källor på freeride, men här kommer några tankar i alla fall. Red är en mysig, ganska liten ort med massor charm. Rossland fick jag också ett bra intryck av. Fanns några barer och vi bodde på ett sjysst hostel. Berget är väl mellanstort. Kanske lite litet för en säsong. Det består egentligen av två berg men det ena är ganska mycket mindre. Huvudberget har en framsida som är halvbrant och en baksida som är riktigt brant med mycket utmanande terräng, småklippor och tät skog - riktigt kul! Det var bara någon decimeter nysnö när vi var där, en riktig puderdag måste det vara fantastiskt. Närmsta berget är ganska vanligt att man hajkar upp på, men jag vet inte om det finns så mycket mer i närheten. Om du vill tura mycket kanske du skulle kolla upp Rogers Pass? Golden och Kicking Horse ligger nog bättre till då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
red mountain b.c. - erfarenheter & tankar sökes.
Tillbaka
Topp