Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
REDIGERAT Akta för Kittelfjälls städvisitationer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 614381" data-attributes="member: 45951"><p>Håller inte med. Absolut är det ett kontrakt man förbinder sig till. Därför jag aldrig orkat härja när det hänt mitt resesällskap. Rent "juridiskt" har dom ju rätt. Men bara för att dom har rätt, betyder ju inte att dom har rätt? </p><p></p><p>Man kan föra argument som att, dom måste följa en mall och dra allt över en kam för att de inte kan bedöma i varje enskilt fall etc. Det vill säga, om stugan inte klarar inspektion, så måste hela stugan städas om. Och då tas en avgift ut för att städa hela stugan. Borde vara något sådant det bygger på. I teorin.</p><p></p><p>Men, hur fungerar det så i praktiken? Aldrig. Det är nog fan fler gånger jag ringt en reception och påpekat att stugan inte varit i ett trevligt skick när jag kommit dit än gånger jag inte ringt. Och jag har aldrig fått någon ersättning eller "omstädning" för det. Bara något surt jävla dravel om att det är en fjällstuga etc. etc. etc. </p><p></p><p>Ska det vara, så ska det vara åt båda hållen. Och det är det aldrig tamme fan!</p><p></p><p>ps. Därför vi numera alltid betalar den 1000-lapp städningen brukar gå på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 614381, member: 45951"] Håller inte med. Absolut är det ett kontrakt man förbinder sig till. Därför jag aldrig orkat härja när det hänt mitt resesällskap. Rent "juridiskt" har dom ju rätt. Men bara för att dom har rätt, betyder ju inte att dom har rätt? Man kan föra argument som att, dom måste följa en mall och dra allt över en kam för att de inte kan bedöma i varje enskilt fall etc. Det vill säga, om stugan inte klarar inspektion, så måste hela stugan städas om. Och då tas en avgift ut för att städa hela stugan. Borde vara något sådant det bygger på. I teorin. Men, hur fungerar det så i praktiken? Aldrig. Det är nog fan fler gånger jag ringt en reception och påpekat att stugan inte varit i ett trevligt skick när jag kommit dit än gånger jag inte ringt. Och jag har aldrig fått någon ersättning eller "omstädning" för det. Bara något surt jävla dravel om att det är en fjällstuga etc. etc. etc. Ska det vara, så ska det vara åt båda hållen. Och det är det aldrig tamme fan! ps. Därför vi numera alltid betalar den 1000-lapp städningen brukar gå på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
REDIGERAT Akta för Kittelfjälls städvisitationer
Tillbaka
Topp