Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Rehband knäskydd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 294564" data-attributes="member: 69475"><p>Bor du i Stockhom? I sådant fall finns det en jättebra butik på Östermalm, som har hela Rehband-sortimentet, även de svart-röda sk medical-skydden (tror jag de heter?). De är lite dyrare, men också bättre. Jag har själv haft ett sådant när jag hade drabbats av sk "Hopparknä" (du kan slå upp det i någon medicinsk bok om du vill veta mer). Du skriver att du behöver sidostabilitet och då skulle jag satsa på ett skydd som med ledade metallskenor på in- resp. utsida av knät, det ger en betydligt bättre lateral stabilitet än ett sådant där vanligt skydd, som ju egentligen bara ger värme. Glöm inte heller bort att gå till någon bra ortoped så du får en diagnos innan du köper några skydd för dyra pengar. Jag kan tänka mig att om du gått med dessa symptom länge, så skulle du säkert var hjälpt av både vila och rehabiliterande träning och kanske också ett skydd när du börjar åka igen. Nu är ju säsongen snart slut, så det kan ju vara lämpligt att lägga skidorna på hyllan lite tidigare i år och satsa på en rejäl rehabilitering. Då är du kanske helt fri från dina knäproblem till nästa säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 294564, member: 69475"] Bor du i Stockhom? I sådant fall finns det en jättebra butik på Östermalm, som har hela Rehband-sortimentet, även de svart-röda sk medical-skydden (tror jag de heter?). De är lite dyrare, men också bättre. Jag har själv haft ett sådant när jag hade drabbats av sk "Hopparknä" (du kan slå upp det i någon medicinsk bok om du vill veta mer). Du skriver att du behöver sidostabilitet och då skulle jag satsa på ett skydd som med ledade metallskenor på in- resp. utsida av knät, det ger en betydligt bättre lateral stabilitet än ett sådant där vanligt skydd, som ju egentligen bara ger värme. Glöm inte heller bort att gå till någon bra ortoped så du får en diagnos innan du köper några skydd för dyra pengar. Jag kan tänka mig att om du gått med dessa symptom länge, så skulle du säkert var hjälpt av både vila och rehabiliterande träning och kanske också ett skydd när du börjar åka igen. Nu är ju säsongen snart slut, så det kan ju vara lämpligt att lägga skidorna på hyllan lite tidigare i år och satsa på en rejäl rehabilitering. Då är du kanske helt fri från dina knäproblem till nästa säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Rehband knäskydd
Tillbaka
Topp