Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rejäl tillklantning med bindningarna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jolfh" data-source="post: 840526" data-attributes="member: 90307"><p>Följden av att montera med fel längd på sulan blir att du fram- eller bakmonterar bindningen samt att pjäxan kanske inte passar i bindningen. I ditt fal blir det en monteringspunkt ca 1,5 cm bakom den tänkta (rätta mig om jag har fel). Vidare är det är ju heller inte säkert att din bindning har ett spelrum som tillåter att en så pass mycket större pjäxa passar.</p><p></p><p>I mitt tycke är en bakmontering på 1,5 cm i största laget. Men det kanske inte är någon katastrof om du bara ska åka en helg. Testa hur skidorna känns - tycker du att det fungerar så är ju allt bra, annars får du lämna in dom igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jolfh, post: 840526, member: 90307"] Följden av att montera med fel längd på sulan blir att du fram- eller bakmonterar bindningen samt att pjäxan kanske inte passar i bindningen. I ditt fal blir det en monteringspunkt ca 1,5 cm bakom den tänkta (rätta mig om jag har fel). Vidare är det är ju heller inte säkert att din bindning har ett spelrum som tillåter att en så pass mycket större pjäxa passar. I mitt tycke är en bakmontering på 1,5 cm i största laget. Men det kanske inte är någon katastrof om du bara ska åka en helg. Testa hur skidorna känns - tycker du att det fungerar så är ju allt bra, annars får du lämna in dom igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rejäl tillklantning med bindningarna.
Tillbaka
Topp