-::Reklamation::-

• Trådstartare Trådstartare E_Lindholm
  • Start datum Start datum
E

E_Lindholm

Guest
Har nyss kommit hem efter 10 härliga men kalla skiddagar i Vemdalen.

Kom upp på mina nyinköpta Crossmax 10P, som i övrigt uppförde sig precis som de ska.

Problemet är det att efter några hopp i kall kyla under några dagar, (ca -20 - -30grader) Släptte limmningen mellan stålkant och lamminat på en skidans nos + att det så fina plastskyddet gick av på mitten.

Någon som vet om SALOMON tar sitt ansvar vid reklamationer av sådan skada?

Tycker iaf att det är förjävligt på en så dyr skida, som dessutom ska vara "anpassad" för så kallad Skiercross. Är själv mkt tveksam till att dem ens skulle klara ett race om dem ska falla ihop på detta viset.

Mvh //Erik

Jepp, jag kan ju bara hålla med. Affären där du köpte dem är skyldiga att hjälpa dig reklmamera så det är bara att ta av sig silkesvantarna och gå dit och disskutera.
//Rock on och lycka till!
PS: Hur är det med snön/vädret i vemdalen? Ska dit om 2 veckor nämligen.

Enligt nån ny lag så har man 6 månaders garanti på det man köper.. det innebär att säljaren måste bevisa att du har fel.
Alltså inte lika omöjligt som en reklamtion, men om skidorna är äldre än 6 månader så har du fortfarande 2 års reklamationsrätt.

Enligt en gammal lag så har man alltid 2 års rätt att byta tillbaka vadfansomhelst man köper (förutom mat o skit). Så det är bara att tjata o gnata om dom vägrar, vilket jag inte tror. För en polare fick sina bindningar bytta på 2.5 år gamla skidor. Så salomon tar sitt ansvar. Förhoppningsvis :)

de är väl ganska uppenbart att skidorna ska palla de du har utsatt dom för. även om de var kallt så ska inte skarvar spricka. åk till affären o kräv nya...

Åk bara till affären och säg: Hej, mina skidor gick sönder när jag åkte i pisten(eller var du nu åkte). Jag vill ha felet åtgärdat. Är dom nyare än 6 månader så får du nya ifall inte dom kan bevisa att du haft sönder dom genom felaktigt användande(vilket är i princip omöjligt)

Du får nya skidor, så enkelt är det bara...De brukar inte tjura på en sådan grej.

Någon frågade om snötillgången i vemdalen...var där i måndags och det var okej, mycket bra i backarna men på sidan av hade det mesta blåst ned i skogen så passa dig för sten under den mjuka fina ytan uppe på kalfjället...

Hej!

Tackar varmt för alla era åsikter och hoppas verkligen att det blir som ni säger.

Glömde säga nåt om hur det var i Vemdalen, men det ordnade Mange E galant!!

Kan bara hålla med och säga att det förhoppningsvis blir en lång vinter då mina örsnibbar fortfarande inte återhämtat sig efter kylan :)

Tyvärr inte 3m lössnö, men för piståkning räcker det gott och väl. Synd bara att bomullssnö ska blåsa bort på en gång.

Mvh

//Erik

Tänkte bara säga att SALOMON tog sitt ansvar och skickade mig ett par hela skidor : )

Mvh

//Erik

Tillbaka
Topp