Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Rekommendation på familjedestination - Inte SKISTAR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1336829" data-attributes="member: 66286"><p>Jag agerar lokalpatriot och rekommenderar Hallstaberget i Sollefteå.</p><p></p><p>Liten håla mitt i Ångermanland med ett stort hotell mitt i backen. Köer är obenfintliga. Priset är överkomligt. Jag tror tillåmed att ungar får låna utrustning gratis.</p><p>Åkningen är inte särskilt utmanande men är man en medelåkare duger det gott. Står man på från toppen kan man komma upp i över 100 blås i branten. Det finns en park med stora hopp men även en massa smårepor med gupp och doserade kurvor för ungarna. </p><p>Har det dumpat kan man snejka in ganska bra puderrepor i hoppbacken strax brevid eller i elledningen mittemellan. </p><p></p><p>Hotellet ligger som sagt mitt i backen så det är ski in-ski out. Det har ett stort spa med bassäng så ungarna har underhållning efter åkningen. Det fins även längdspår i världsklass utanför dörren. Käket har dock tyvärr lite att önska. Som man kan förvänta sig från en liten håla i Norrland.</p><p></p><p>Fördelen är att om man är där mitt i veckan (när det inte är sport eller påsklov för lokalborna) så har man en skidort helt för sig själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1336829, member: 66286"] Jag agerar lokalpatriot och rekommenderar Hallstaberget i Sollefteå. Liten håla mitt i Ångermanland med ett stort hotell mitt i backen. Köer är obenfintliga. Priset är överkomligt. Jag tror tillåmed att ungar får låna utrustning gratis. Åkningen är inte särskilt utmanande men är man en medelåkare duger det gott. Står man på från toppen kan man komma upp i över 100 blås i branten. Det finns en park med stora hopp men även en massa smårepor med gupp och doserade kurvor för ungarna. Har det dumpat kan man snejka in ganska bra puderrepor i hoppbacken strax brevid eller i elledningen mittemellan. Hotellet ligger som sagt mitt i backen så det är ski in-ski out. Det har ett stort spa med bassäng så ungarna har underhållning efter åkningen. Det fins även längdspår i världsklass utanför dörren. Käket har dock tyvärr lite att önska. Som man kan förvänta sig från en liten håla i Norrland. Fördelen är att om man är där mitt i veckan (när det inte är sport eller påsklov för lokalborna) så har man en skidort helt för sig själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Rekommendation på familjedestination - Inte SKISTAR
Tillbaka
Topp