Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rekommendationer inför brädköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1194589" data-attributes="member: 169326"><p>Nej jag mins inte vad de har för något. Skulle tänka mig att de använder "flat" på hyrbrädorna. Jag vet bara att de brädor jag har hyrt har varit usla i angreppet och skorna alldeles för mjuka. Till och med för en nybörjare som jag var då, men det kan ju säkert variera från uthyrare till uthyrare.</p><p></p><p>Om du mest vill åka och svänga och åka lite offpist när det finns pudersnö skulle jag titta på en bräda som är directional, men det är inte livsviktigt. Om du är ute efter att köra carvingsvängar i pist tycker jag personligen att en bräda med någon slags camber är vettigast.</p><p></p><p>En sak jag skulle passa mig för är att köpa en alltför styv bräda. Brädor med hårt flex är svårare att böja i brädans sidecut och kräver mer av åkare. En medelstyv eller mjukare bräda är bäst när man börjar.</p><p></p><p>Du vet ju bäst själv vilken nivå du ligger på nu och hur fort du kommer utvecklas.</p><p></p><p>Är du ute efter att komma igång med carving kanske en Nidecker Area är bra. Det finns på rea hos Skatepro. Jag ska tillägga att jag aldrig testat Area, Frontier eller Dropout. Bara läst vad folk säger om dem. Jag åker på Salomon och Korua.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1194589, member: 169326"] Nej jag mins inte vad de har för något. Skulle tänka mig att de använder "flat" på hyrbrädorna. Jag vet bara att de brädor jag har hyrt har varit usla i angreppet och skorna alldeles för mjuka. Till och med för en nybörjare som jag var då, men det kan ju säkert variera från uthyrare till uthyrare. Om du mest vill åka och svänga och åka lite offpist när det finns pudersnö skulle jag titta på en bräda som är directional, men det är inte livsviktigt. Om du är ute efter att köra carvingsvängar i pist tycker jag personligen att en bräda med någon slags camber är vettigast. En sak jag skulle passa mig för är att köpa en alltför styv bräda. Brädor med hårt flex är svårare att böja i brädans sidecut och kräver mer av åkare. En medelstyv eller mjukare bräda är bäst när man börjar. Du vet ju bäst själv vilken nivå du ligger på nu och hur fort du kommer utvecklas. Är du ute efter att komma igång med carving kanske en Nidecker Area är bra. Det finns på rea hos Skatepro. Jag ska tillägga att jag aldrig testat Area, Frontier eller Dropout. Bara läst vad folk säger om dem. Jag åker på Salomon och Korua. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rekommendationer inför brädköp
Tillbaka
Topp