Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rekommendationer inför brädköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1194900" data-attributes="member: 169326"><p>Utan strumpor. Du sätter hälen mot en vägg och så mäter du hur längt ut från väggen tån kommer. Det är bra att vara noggrann. Du kan även sätta insidan av foten mot väggen och mäta bredaste stället på foten.</p><p></p><p>Snowboardkängor och säkert alpinpjäxor känns knasigt trånga i början. De packar snart ut sig och man ska ju inte gå runt i dem så mycket.</p><p></p><p>Själv åker jag på Burton Photon Wide för jag har breda fötter. Jag har US 10 i vanliga träningsskor och US 8,5 wide i snowboardkängor. Jag mätte fel när jag köpte mina första kängor och reagerande inte eftersom det blev samma storlek som jag har på skor. Efter en vecka började de glappa i hälen och blev väldigt obekväma att åka i. Har man för stora kängor måste man dra åt kängorna onödigt hårt och då får man ont i fötterna.</p><p></p><p>Går det att köra en heat mold så blir det lite bekvämare från början men de kommer ändå att packa ut sig när du åkt ett tag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1194900, member: 169326"] Utan strumpor. Du sätter hälen mot en vägg och så mäter du hur längt ut från väggen tån kommer. Det är bra att vara noggrann. Du kan även sätta insidan av foten mot väggen och mäta bredaste stället på foten. Snowboardkängor och säkert alpinpjäxor känns knasigt trånga i början. De packar snart ut sig och man ska ju inte gå runt i dem så mycket. Själv åker jag på Burton Photon Wide för jag har breda fötter. Jag har US 10 i vanliga träningsskor och US 8,5 wide i snowboardkängor. Jag mätte fel när jag köpte mina första kängor och reagerande inte eftersom det blev samma storlek som jag har på skor. Efter en vecka började de glappa i hälen och blev väldigt obekväma att åka i. Har man för stora kängor måste man dra åt kängorna onödigt hårt och då får man ont i fötterna. Går det att köra en heat mold så blir det lite bekvämare från början men de kommer ändå att packa ut sig när du åkt ett tag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rekommendationer inför brädköp
Tillbaka
Topp