Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rengöring, slipning, vallning och allt såntdär...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 828179" data-attributes="member: 47499"><p>Skulle skita i att använda strykjärnet du har hemma, är det ett ångstrykjärn så hamnar vallan i hålen och ja det är en dålig idé helt enkelt. </p><p></p><p>Självklart kan du köra på ett lager av vilken valla som helst under sommaren för att inte belaget ska torka ut, jag brukar själv bara ta det jag hittar först eller har mycket kvar av och inte sickla det. </p><p></p><p>Finns en tråd här på freeride som förklarar det hela skitbra så leta rätt på den. Annars så är det väl inte direkt någon raketforskning när man vallar åt sig själv, lite bättre glid och mindre trött belag är iofs rätt gött. Man kan ju borsta och jävlas om man vill men är det nödvändigt, njaaa. Själv brukar jag köra med base prep eller mjuk valla och sickla av direkt för att få med lite skit. Sen en eller två omgångar med lämplig valla som jag låter kallna innan jag sicklar den och efter det är jag nöjd. Upprepa vid behov</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 828179, member: 47499"] Skulle skita i att använda strykjärnet du har hemma, är det ett ångstrykjärn så hamnar vallan i hålen och ja det är en dålig idé helt enkelt. Självklart kan du köra på ett lager av vilken valla som helst under sommaren för att inte belaget ska torka ut, jag brukar själv bara ta det jag hittar först eller har mycket kvar av och inte sickla det. Finns en tråd här på freeride som förklarar det hela skitbra så leta rätt på den. Annars så är det väl inte direkt någon raketforskning när man vallar åt sig själv, lite bättre glid och mindre trött belag är iofs rätt gött. Man kan ju borsta och jävlas om man vill men är det nödvändigt, njaaa. Själv brukar jag köra med base prep eller mjuk valla och sickla av direkt för att få med lite skit. Sen en eller två omgångar med lämplig valla som jag låter kallna innan jag sicklar den och efter det är jag nöjd. Upprepa vid behov [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rengöring, slipning, vallning och allt såntdär...
Tillbaka
Topp