Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Repiga belag vid leverans av nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Viapea" data-source="post: 977414" data-attributes="member: 136412"><p>Antar att du inte äger en Alpinbutik som är beroende av återkommande och nya kunder iaf, de som äger/är chefer inser oftast vad som lönar sig och gäller i såna här fall..</p><p>För mig är det här en ren principsak, skidan ska inte se ut så här och jag ska få full kompensation för att få det åtgärdat och eg lite extra som plåster på såren men det skiter jag i för att det var bra pris på skidorna. Det är så man skapar nöjda kunder som kommer tillbaka, med din inställning får man kunder som inte kommer tillbaka och som dessutom varnar alla man känner och på internet siter för att handla i den aktuella butiken. Undrar vilket som blir dyrast. En enda missad kund är förmodligen betydligt mer..</p><p></p><p>För mig handlar det här alltså endast om hur jag blir bemött, med stor vilja att göra mig till en nöjd kund eller med tuffhet för att spara ett par hundralappar. DET är det enda som betyder nåt här.</p><p>Jag köpte nya pjäxor plus lite annat hos Udens nyligen, landade på ca 7000 kr till slut. I köpet ingick Comformable sulor, säljaren som gjorde dem dabbade sig lite vid gjutningen, inte mycket men lite, han hade med lätthet fått mig att acceptera det men istället slängde han dem och gjorde helt nya. DET agerande har skapat en stamkund hos Udens även om jag inte köper allt där, kommer aldrig att köpa pjäxor någon annanstans. Kostade dem 800 kr men av mig får dom bara positiv PR och kommer i sista änden tjäna in dom där 800 många ggr om.</p><p>När man jobbar mot konsumenter gäller det att se lite mer än att stirra sig blind på en repa i en skida...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Viapea, post: 977414, member: 136412"] Antar att du inte äger en Alpinbutik som är beroende av återkommande och nya kunder iaf, de som äger/är chefer inser oftast vad som lönar sig och gäller i såna här fall.. För mig är det här en ren principsak, skidan ska inte se ut så här och jag ska få full kompensation för att få det åtgärdat och eg lite extra som plåster på såren men det skiter jag i för att det var bra pris på skidorna. Det är så man skapar nöjda kunder som kommer tillbaka, med din inställning får man kunder som inte kommer tillbaka och som dessutom varnar alla man känner och på internet siter för att handla i den aktuella butiken. Undrar vilket som blir dyrast. En enda missad kund är förmodligen betydligt mer.. För mig handlar det här alltså endast om hur jag blir bemött, med stor vilja att göra mig till en nöjd kund eller med tuffhet för att spara ett par hundralappar. DET är det enda som betyder nåt här. Jag köpte nya pjäxor plus lite annat hos Udens nyligen, landade på ca 7000 kr till slut. I köpet ingick Comformable sulor, säljaren som gjorde dem dabbade sig lite vid gjutningen, inte mycket men lite, han hade med lätthet fått mig att acceptera det men istället slängde han dem och gjorde helt nya. DET agerande har skapat en stamkund hos Udens även om jag inte köper allt där, kommer aldrig att köpa pjäxor någon annanstans. Kostade dem 800 kr men av mig får dom bara positiv PR och kommer i sista änden tjäna in dom där 800 många ggr om. När man jobbar mot konsumenter gäller det att se lite mer än att stirra sig blind på en repa i en skida... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Repiga belag vid leverans av nya skidor
Tillbaka
Topp