Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Repor efter montering hos Udens
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hnrk" data-source="post: 590345" data-attributes="member: 14482"><p>Jag har också en mindre lyckad erfarenhet (och flera lyckade) från Udéns. Jag lämnade in ett par skidor på stenslip för att jag hade kört i stenar och fått ganska kraftiga grader på kanterna som jag inte fick bort på egen hand, jag brukar alltid slipa mina kanter själv med mkt gott resultat..</p><p></p><p>Men ibland behöver man stenslipa skidorna för att få till vassa kanter. Servicekillen hade väl kört sina typ 3 standardvarv i maskinen och sen var det bra med det, men han hade inte kollat hur det blev. När jag skulle hämta skidorna så var de i princip lika dåliga som när jag lämnade in dem, självklart påpekade jag det för personalen. Svaret jag fick var citat: "det där är ju freeride skidor, då behöver man inte så vassa kanter, du åker ju ändå bara offpist..." idiot! Nä, det var bara för de att göra om, göra rätt, till slut blev det bra. Men, se till att inspektera grejor ni lämnat in på service så att det är riktigt gjort, så jävla kul är det ju inte att betala pengar och inte få arbetet riktigt gjort.</p><p></p><p>Sen har de varit helt ok, när det gäller att göra sulor ooch sälja pjäxor både till mig och till sambon...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hnrk, post: 590345, member: 14482"] Jag har också en mindre lyckad erfarenhet (och flera lyckade) från Udéns. Jag lämnade in ett par skidor på stenslip för att jag hade kört i stenar och fått ganska kraftiga grader på kanterna som jag inte fick bort på egen hand, jag brukar alltid slipa mina kanter själv med mkt gott resultat.. Men ibland behöver man stenslipa skidorna för att få till vassa kanter. Servicekillen hade väl kört sina typ 3 standardvarv i maskinen och sen var det bra med det, men han hade inte kollat hur det blev. När jag skulle hämta skidorna så var de i princip lika dåliga som när jag lämnade in dem, självklart påpekade jag det för personalen. Svaret jag fick var citat: "det där är ju freeride skidor, då behöver man inte så vassa kanter, du åker ju ändå bara offpist..." idiot! Nä, det var bara för de att göra om, göra rätt, till slut blev det bra. Men, se till att inspektera grejor ni lämnat in på service så att det är riktigt gjort, så jävla kul är det ju inte att betala pengar och inte få arbetet riktigt gjort. Sen har de varit helt ok, när det gäller att göra sulor ooch sälja pjäxor både till mig och till sambon... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Repor efter montering hos Udens
Tillbaka
Topp