Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa med Nortlander, packning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 217590" data-attributes="member: 66286"><p>Det är väl just det som flygbolag o researrangörer bråkar om. Arrangören har ju ett "ansvar" att se till att folk inte tar med sig för mycket prylar. Flygbolaget har ju ett ansvar att flyga folk säkert och slänger inte på hur mycket skrot som helst. Och researrangörerna får ju rätta sig efter det. Men tas det ett beslut att några grejjor ska av så är det flygkaptenen som avgör det och ingen annan.</p><p></p><p>Att de sedan dumpar skidor före vanliga resväskor beror ju på att det är bättre att stå utan lagg i alperna än att stå med ett par lagg o kläderna man flög ner i.</p><p></p><p>Beror tydligen mycket på vilken pilot det är, och hur mycket skräp folk prompt ska ha med sig ner. </p><p></p><p>Så rådet är till alla alpresenärer. Flyg i grejjerna ni ska upp i backen med, det ser tuffast ut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 217590, member: 66286"] Det är väl just det som flygbolag o researrangörer bråkar om. Arrangören har ju ett "ansvar" att se till att folk inte tar med sig för mycket prylar. Flygbolaget har ju ett ansvar att flyga folk säkert och slänger inte på hur mycket skrot som helst. Och researrangörerna får ju rätta sig efter det. Men tas det ett beslut att några grejjor ska av så är det flygkaptenen som avgör det och ingen annan. Att de sedan dumpar skidor före vanliga resväskor beror ju på att det är bättre att stå utan lagg i alperna än att stå med ett par lagg o kläderna man flög ner i. Beror tydligen mycket på vilken pilot det är, och hur mycket skräp folk prompt ska ha med sig ner. Så rådet är till alla alpresenärer. Flyg i grejjerna ni ska upp i backen med, det ser tuffast ut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa med Nortlander, packning
Tillbaka
Topp