Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa med två par skidor utan att pröjsa extra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 995427" data-attributes="member: 118552"><p>Flög just <strong>Swiss</strong> Köpenhamn till Zürich tur och retur (kom till Köpenhamn i lördags, den 19/1). Hade två par skidor, stavar, ett par pjäxor (och lite kläder) i stort skidfodral. På nervägen blev jag tillfrågad om jag hade ett par skidor, vilket jag svarade ja på. Ingen vägning av skidfodralet. Blev tillsagd att det inte fick vara kläder i fodralet. Men det var inte någon kontroll av om jag hade det. </p><p>På hemresan var det ingen fråga om hur många skidor det var, däremot så vägdes skidfodralet, vikt 22 kg. Det var inga problem.</p><p>Enligt </p><p><a href="http://www.swiss.com/web/EN/services/baggage/Pages/sporting_equipment.aspx" target="_blank">http://www.swiss.com/web/EN/services/baggage/Pages/sporting_equipment.aspx</a></p><p>så får man fri transport av "1 helmet, 1 pair of ski boots, 1 pair of ski sticks, 1 pair of skis".</p><p>Uppgift om vikt är: "SWISS does not accept sports equipment of more than 32kgs".</p><p></p><p>Så egentligen får man bara ha med sig ett par skidor. Men i praktiken verkar det vara okej med två par om vikten inte överskrids. (Vilket borde vara svårt...). </p><p>Men risken för en nitiskt incheckningspersonal kan förstås inte helt negligeras. Så lite av en chansning är det...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 995427, member: 118552"] Flög just [b]Swiss[/b] Köpenhamn till Zürich tur och retur (kom till Köpenhamn i lördags, den 19/1). Hade två par skidor, stavar, ett par pjäxor (och lite kläder) i stort skidfodral. På nervägen blev jag tillfrågad om jag hade ett par skidor, vilket jag svarade ja på. Ingen vägning av skidfodralet. Blev tillsagd att det inte fick vara kläder i fodralet. Men det var inte någon kontroll av om jag hade det. På hemresan var det ingen fråga om hur många skidor det var, däremot så vägdes skidfodralet, vikt 22 kg. Det var inga problem. Enligt [URL]http://www.swiss.com/web/EN/services/baggage/Pages/sporting_equipment.aspx[/URL] så får man fri transport av "1 helmet, 1 pair of ski boots, 1 pair of ski sticks, 1 pair of skis". Uppgift om vikt är: "SWISS does not accept sports equipment of more than 32kgs". Så egentligen får man bara ha med sig ett par skidor. Men i praktiken verkar det vara okej med två par om vikten inte överskrids. (Vilket borde vara svårt...). Men risken för en nitiskt incheckningspersonal kan förstås inte helt negligeras. Så lite av en chansning är det... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa med två par skidor utan att pröjsa extra
Tillbaka
Topp