Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Resa själv?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1095769" data-attributes="member: 161297"><p>Go for t! Jag har precis kört själv en vecka i Åre och gjorde samma sak förra året. Har inte varit några nämnvärda problem. Beror förstås på hur man är som person men har man som mål att åka mycket och liftarna är öppna 8 - 16:30 så går dagarna alldeles för fort. Se bara till att ha med dig GB, DVD och böcker så slår du ihjäl de där enstaka timmarna som är kvar mellan dusch, handla, laga / äta mat och godnattdags.</p><p></p><p>Nu skall det sägas att jag har haft grym tur med vädret och kunnat åka alla dagar de här veckorna och har även klarat mig från att bli allvarligt sjuk. Det är ju i de situationerna som det kan bli lite jobbigt när man reser på egen hand. Att resa hem förra året med en skadad tumme och full packning var illa nog.</p><p></p><p>Charmen med att resa själv är att man tvingas till att vara social med nya människor som man förmodligen aldrig hade pratat med annars. Undviker man de där veckorna när "alla" ska till fjällen så finns det dessutom gott om andra som åker omkring på egen hand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1095769, member: 161297"] Go for t! Jag har precis kört själv en vecka i Åre och gjorde samma sak förra året. Har inte varit några nämnvärda problem. Beror förstås på hur man är som person men har man som mål att åka mycket och liftarna är öppna 8 - 16:30 så går dagarna alldeles för fort. Se bara till att ha med dig GB, DVD och böcker så slår du ihjäl de där enstaka timmarna som är kvar mellan dusch, handla, laga / äta mat och godnattdags. Nu skall det sägas att jag har haft grym tur med vädret och kunnat åka alla dagar de här veckorna och har även klarat mig från att bli allvarligt sjuk. Det är ju i de situationerna som det kan bli lite jobbigt när man reser på egen hand. Att resa hem förra året med en skadad tumme och full packning var illa nog. Charmen med att resa själv är att man tvingas till att vara social med nya människor som man förmodligen aldrig hade pratat med annars. Undviker man de där veckorna när "alla" ska till fjällen så finns det dessutom gott om andra som åker omkring på egen hand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Resa själv?
Tillbaka
Topp