Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa själv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frasse-Masen" data-source="post: 1323634" data-attributes="member: 181158"><p>Jag har rest mycket solo till olika platser i världen under mitt liv, och även några skidresor. Oftast frivilligt, ibland motvilligt. Men hellre åka iväg än att stanna hemma. Har aldrig ångrat en resa när man väl är på plats, utan det är ju mest innan man kan vara tveksam. Är nu också fyllda 53 sedan förra veckan så jag förstår hur du tänker. </p><p></p><p>Om man är självständig, men också både social och ändå trivs med egentiden så är det ett ypperligt resesällskap man har att göra med, alltså sig själv. </p><p></p><p>Det positiva med soloresa till skidbacken är att man har full frihet att styra sin dag och bara låta impulsen styra vilka backar man ska ta, och i sin egen hastighet och takt. I liften erbjuds korta social umgängen om man känner för det, och vill man sitta i sina egna tankar så är ju det fullt accepterat. Ibland så tar man några åk tillsammans kanske, och kan sedan avvika när det sociala batteriet sinar. Perfekt upplägg. Ofta lär man ju känna de andra på hotellet, eller redan på bussen dit om man är lite alert.</p><p></p><p>Det gäller dock att välja rätt ställe, ett som är lite större och har ett hyfsat matutbud där man kan släntra in om man ska käka på kvällen och inte har middag inkluderat på hotellet.</p><p></p><p>Vill man ha sällskap i backen förresten så är det ju bara att hänga med på pistvisningarna som arrangörerna anordnar, något jag själv aldrig provat då jag inte har något intresse att stå och vänta på folk som jag inte känner. Det är också ett lämpligt tillfälle att ta någon skidlektion för att slipa på tekniken, ja, tänk vad trevligt du kan få det med någon solbränd tyrolare som visar vägen till Katzenhütte...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frasse-Masen, post: 1323634, member: 181158"] Jag har rest mycket solo till olika platser i världen under mitt liv, och även några skidresor. Oftast frivilligt, ibland motvilligt. Men hellre åka iväg än att stanna hemma. Har aldrig ångrat en resa när man väl är på plats, utan det är ju mest innan man kan vara tveksam. Är nu också fyllda 53 sedan förra veckan så jag förstår hur du tänker. Om man är självständig, men också både social och ändå trivs med egentiden så är det ett ypperligt resesällskap man har att göra med, alltså sig själv. Det positiva med soloresa till skidbacken är att man har full frihet att styra sin dag och bara låta impulsen styra vilka backar man ska ta, och i sin egen hastighet och takt. I liften erbjuds korta social umgängen om man känner för det, och vill man sitta i sina egna tankar så är ju det fullt accepterat. Ibland så tar man några åk tillsammans kanske, och kan sedan avvika när det sociala batteriet sinar. Perfekt upplägg. Ofta lär man ju känna de andra på hotellet, eller redan på bussen dit om man är lite alert. Det gäller dock att välja rätt ställe, ett som är lite större och har ett hyfsat matutbud där man kan släntra in om man ska käka på kvällen och inte har middag inkluderat på hotellet. Vill man ha sällskap i backen förresten så är det ju bara att hänga med på pistvisningarna som arrangörerna anordnar, något jag själv aldrig provat då jag inte har något intresse att stå och vänta på folk som jag inte känner. Det är också ett lämpligt tillfälle att ta någon skidlektion för att slipa på tekniken, ja, tänk vad trevligt du kan få det med någon solbränd tyrolare som visar vägen till Katzenhütte... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa själv
Tillbaka
Topp