Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa till alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ozzki" data-source="post: 314171" data-attributes="member: 66658"><p>Flyg till Turin eller Grenoble också tar du första bästa buss till Briancon (ca 12mil från både Grenoble och Turin) </p><p>Briancon är en gammal medeltidsstad som ligger strategiskt i korsningen av fem olika dalar, knappt 2 mil från den italienska gränsen. Det strategiska läget är också grymt för oss skidåkare. </p><p>Inom en knapp timma når du med bil (går även bussar) 5 olika skidsystem. Plssar du på en halvtimma så kan du lägga till 5 system till. Vissa är större, andra mindre. Det fina med att bo i Briancon är att du alltid kan få tag på färskt puder om du har koll på vart det dumpar.</p><p>Följande orter kan nås relativt enkelt:</p><p>Serre Chevalier (Ligger precis vid briancon)</p><p>Monetier Les Bains - 20 min</p><p>La Grave - 45 min</p><p>Alpe d'Huez - 90 min</p><p>Les Deux Alpes - 60 min</p><p>Montgenevre - 20 min</p><p>Sestriere - 45 min</p><p>Puy St Vincent - 30 min</p><p>Med alla dessa orter inom såpass liten radie så är det inte svårt att hitta puder.</p><p>Ett hett tips är att köpa veckokort i Serre Chevalier så får man en dags kort i flera av dessa system på köpet.</p><p>Sedan så är Briancon en mysig stad, skönt och avslappnat.</p><p>Om du inte vill boka biljetter och boende själv så anordnar flera svenska resebyråer resor dit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ozzki, post: 314171, member: 66658"] Flyg till Turin eller Grenoble också tar du första bästa buss till Briancon (ca 12mil från både Grenoble och Turin) Briancon är en gammal medeltidsstad som ligger strategiskt i korsningen av fem olika dalar, knappt 2 mil från den italienska gränsen. Det strategiska läget är också grymt för oss skidåkare. Inom en knapp timma når du med bil (går även bussar) 5 olika skidsystem. Plssar du på en halvtimma så kan du lägga till 5 system till. Vissa är större, andra mindre. Det fina med att bo i Briancon är att du alltid kan få tag på färskt puder om du har koll på vart det dumpar. Följande orter kan nås relativt enkelt: Serre Chevalier (Ligger precis vid briancon) Monetier Les Bains - 20 min La Grave - 45 min Alpe d'Huez - 90 min Les Deux Alpes - 60 min Montgenevre - 20 min Sestriere - 45 min Puy St Vincent - 30 min Med alla dessa orter inom såpass liten radie så är det inte svårt att hitta puder. Ett hett tips är att köpa veckokort i Serre Chevalier så får man en dags kort i flera av dessa system på köpet. Sedan så är Briancon en mysig stad, skönt och avslappnat. Om du inte vill boka biljetter och boende själv så anordnar flera svenska resebyråer resor dit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Resa till alperna
Tillbaka
Topp