Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Researrangörer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Redbeard" data-source="post: 13839" data-attributes="member: 9655"><p>Det är inge fel på Väsjöbacken. Jag har aldrig sagt att det är nåt fel på Väsjöbacken. Det var ett exempel eftersom personen jag syftade på härstammade från Stockholm. Men det är ok att du kommer med dessa inflik lite titt som tätt RRagnar så får vi lite mer liv o rörelser i forumet. </p><p>Hur som haver så gav jag min åsikt på charterresor. En del vill ha en utav andra planerad skidresa. Ett koncept som har rullat i decennier. Flyg/buss till ort, transfer till hotell, välkomstmöte på kvällen (inkl. torftig drink),skojfriska skämt av guide/lekledare, ut o leta barer, supa, sova, vakna, pistvisning, färdigt bergsguidepaket, hem till hotellet kl. 14.30, spreja på RL Polo, after ski, lämmeltåg med guide/lekledare på stans krogar med lustig utstyrsel (ex. en skum hatt med texten "charternörd" på), osv. osv.</p><p></p><p>Är det allt det här som kallas enkelt? Det är inte min definition på enkelt. Snarare tråkigt och inrutat. Men det kanske är sånt människor i vår tid tycker om. Inte tänka själv, inrutat dagsschema, inte ta ansvar. Ja må så vara då.</p><p></p><p>Nu säger jag inte att allt är skit med charter. Man får som RRagnar säger ett ekonomiskt alternativ (sista minuten) i ett färdigt paket. Det är bara det att man bör inte fastna i det mönster som charterbolagen vill ha in oss i för att vi ska bli enklare att hålla reda på. Gör det NI vill på charterresan. Charter är ett bra alternativ till folk som åker utomlands för första gången.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Redbeard, post: 13839, member: 9655"] Det är inge fel på Väsjöbacken. Jag har aldrig sagt att det är nåt fel på Väsjöbacken. Det var ett exempel eftersom personen jag syftade på härstammade från Stockholm. Men det är ok att du kommer med dessa inflik lite titt som tätt RRagnar så får vi lite mer liv o rörelser i forumet. Hur som haver så gav jag min åsikt på charterresor. En del vill ha en utav andra planerad skidresa. Ett koncept som har rullat i decennier. Flyg/buss till ort, transfer till hotell, välkomstmöte på kvällen (inkl. torftig drink),skojfriska skämt av guide/lekledare, ut o leta barer, supa, sova, vakna, pistvisning, färdigt bergsguidepaket, hem till hotellet kl. 14.30, spreja på RL Polo, after ski, lämmeltåg med guide/lekledare på stans krogar med lustig utstyrsel (ex. en skum hatt med texten "charternörd" på), osv. osv. Är det allt det här som kallas enkelt? Det är inte min definition på enkelt. Snarare tråkigt och inrutat. Men det kanske är sånt människor i vår tid tycker om. Inte tänka själv, inrutat dagsschema, inte ta ansvar. Ja må så vara då. Nu säger jag inte att allt är skit med charter. Man får som RRagnar säger ett ekonomiskt alternativ (sista minuten) i ett färdigt paket. Det är bara det att man bör inte fastna i det mönster som charterbolagen vill ha in oss i för att vi ska bli enklare att hålla reda på. Gör det NI vill på charterresan. Charter är ett bra alternativ till folk som åker utomlands för första gången. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Researrangörer
Tillbaka
Topp