Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Researrangörer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="m_a_o" data-source="post: 13840" data-attributes="member: 16189"><p>Well RRagnar</p><p></p><p>Summan av kardemumman är, som jag förstår av ditt inlägg, att det blir billigare och enklare för dig när du åker på charter...</p><p>Jag vill inte gärna gå in i diskussion om huruvida det blir billigare, det är för tråkigt. </p><p></p><p>Nä då tar jag hellre upp det ur en lite annan vinkel. </p><p>Varför ska intelligenta människor som vi sträva efter att få det så enkelt och ordnat för oss som möjligt?</p><p>Om man tar en liten flukt på din sida ser man följande:</p><p></p><p>”Övervintrat en del i Chamonix, men efter att ha tillbringat sista säsongen i Le Tour för att komma undan värsta trängseln lutar det åt Verbier… ett grymt ställe i sig med oändligt mycket småorter runt. En av alpernas bäst bevarade hemligheter ligger precis i närheten.”</p><p></p><p>Känns ju inte direkt som om det enkla varit ledord i ditt val av skidort de senaste åren, inte heller det billiga med tanke på att Verbier är det som gäller inför vintern.</p><p>Men, säger du. Verbier blir ju både billigt och enkelt om man bara har de rätta kontakterna och vet när man ska åka. Ja just, det är precis det jag menar. För om du ska bo i något annat än det billigaste alternativet på chartern för att komma undan prismässigt, inte fan kommer du att träffa de rätta personerna. Du kommer ju att bo undanskuffad ute i något turistkomplex med trettio lite väl lättklädda tyskar som enda sällskap. Så inte heller nästföljande år kommer du att veta hur du ska bo, var du ska åka eller när Verbier visar sitt sötaste ansikte.</p><p>Vi som besökare på freeride.nu måste väl ändå anses vara så pass intresserade av skidåkning att vi ser en fördel i att möta lite utmaningar på vägen till skidåkningen. I möten med andra skidåkare får vi insikter som förhoppningsvis kan utveckla oss, inte bara på berget utan även på krogen.</p><p></p><p>Peace, love and freedom of choice.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="m_a_o, post: 13840, member: 16189"] Well RRagnar Summan av kardemumman är, som jag förstår av ditt inlägg, att det blir billigare och enklare för dig när du åker på charter... Jag vill inte gärna gå in i diskussion om huruvida det blir billigare, det är för tråkigt. Nä då tar jag hellre upp det ur en lite annan vinkel. Varför ska intelligenta människor som vi sträva efter att få det så enkelt och ordnat för oss som möjligt? Om man tar en liten flukt på din sida ser man följande: ”Övervintrat en del i Chamonix, men efter att ha tillbringat sista säsongen i Le Tour för att komma undan värsta trängseln lutar det åt Verbier… ett grymt ställe i sig med oändligt mycket småorter runt. En av alpernas bäst bevarade hemligheter ligger precis i närheten.” Känns ju inte direkt som om det enkla varit ledord i ditt val av skidort de senaste åren, inte heller det billiga med tanke på att Verbier är det som gäller inför vintern. Men, säger du. Verbier blir ju både billigt och enkelt om man bara har de rätta kontakterna och vet när man ska åka. Ja just, det är precis det jag menar. För om du ska bo i något annat än det billigaste alternativet på chartern för att komma undan prismässigt, inte fan kommer du att träffa de rätta personerna. Du kommer ju att bo undanskuffad ute i något turistkomplex med trettio lite väl lättklädda tyskar som enda sällskap. Så inte heller nästföljande år kommer du att veta hur du ska bo, var du ska åka eller när Verbier visar sitt sötaste ansikte. Vi som besökare på freeride.nu måste väl ändå anses vara så pass intresserade av skidåkning att vi ser en fördel i att möta lite utmaningar på vägen till skidåkningen. I möten med andra skidåkare får vi insikter som förhoppningsvis kan utveckla oss, inte bara på berget utan även på krogen. Peace, love and freedom of choice. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Researrangörer
Tillbaka
Topp