Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Reseförsäkring som täcker off-pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 194816" data-attributes="member: 61849"><p>Hej!</p><p>Jag ringde och pratade med länsförsäkringar och det skulle kosta 2300kr för fem månader att förlänga hemförsäkringen. Jag nämnde att jag skulle vara en månad i USA också och det påverkade något, jag vet inte vad. Angående offpist sa säljaren att det var helt ok så länge det inte rörde sig om tävlingsskidåkning.</p><p></p><p>Det enda försäkringen inte täcker är saker som innebär att man flyger som hängglidning och liknande.</p><p></p><p>Maxersättningarna är: lösöre för 40 000kr, värdehandlingar 20 000kr, pengar 3 000kr och självrisken är på 1 500kr</p><p></p><p>Vid sjukdom och olycksfall ersätts läkare och sjukhusvård, reskostnader i samband med vård och behandling och hemtransport om behandlingen bör ske i hemlandet.</p><p></p><p>Jag kommer att förlänga min hemförsäkring och länsförsäkringars villkor känns bra. Hur det är med andra vet jag inget om jag heller.</p><p></p><p>Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 194816, member: 61849"] Hej! Jag ringde och pratade med länsförsäkringar och det skulle kosta 2300kr för fem månader att förlänga hemförsäkringen. Jag nämnde att jag skulle vara en månad i USA också och det påverkade något, jag vet inte vad. Angående offpist sa säljaren att det var helt ok så länge det inte rörde sig om tävlingsskidåkning. Det enda försäkringen inte täcker är saker som innebär att man flyger som hängglidning och liknande. Maxersättningarna är: lösöre för 40 000kr, värdehandlingar 20 000kr, pengar 3 000kr och självrisken är på 1 500kr Vid sjukdom och olycksfall ersätts läkare och sjukhusvård, reskostnader i samband med vård och behandling och hemtransport om behandlingen bör ske i hemlandet. Jag kommer att förlänga min hemförsäkring och länsförsäkringars villkor känns bra. Hur det är med andra vet jag inget om jag heller. Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Reseförsäkring som täcker off-pist?
Tillbaka
Topp