Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Reseledare Alpresor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 967814" data-attributes="member: 127291"><p>Jag tror att de har en högst personlig bedömning om vilka de vill anställa enligt vad de tycker är rätt personlighet med rätt egenskaper och sedan så frågar de som är aktuella.</p><p></p><p>Dvs det är en konstant pågående utvärdering av dig som kursdeltagare och antingen så får du ett erbjudande om anställning eller inte.</p><p></p><p>Du går ju en kurs som du betalt för och får diplom inte en internutbildning från företaget.</p><p>Vilket gör att de inte har några som helst skyldigheter att anställa någon överhuvudtaget om de inte vill.</p><p></p><p>Från deras sida måste det vara ett perfekt läge. Du betalar för att de skall ta reda på om de vill anställa dig.</p><p></p><p>Vilken affärside de kan inte förlora den enda möjliga förloraren är du som elev.</p><p></p><p>Frågan till dig själv måste vara vad kan just du vinna och är priset värt möjligheten att vinna.</p><p>Om man tycker det så är väl upplägget ok annars så tycker jag att det kan anses som lite moraliskt betänkligt.</p><p></p><p>Men jag är kanske av en annan generation och tycker att gör man ett arbete så skall man ha betalt enligt samma premisser som de övriga. Och att betala för att få en arbetsplatsinterjuv är för mig främmande.</p><p></p><p>Skulle vara intressant att få veta om någon fått arbete på annat företag med hjälp av diplomet från kursen och i sådan fall hur många.</p><p></p><p>Har någon sett en platsannons med krav på att men genomgått den här kursen eller där de säger att det är en merit?</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 967814, member: 127291"] Jag tror att de har en högst personlig bedömning om vilka de vill anställa enligt vad de tycker är rätt personlighet med rätt egenskaper och sedan så frågar de som är aktuella. Dvs det är en konstant pågående utvärdering av dig som kursdeltagare och antingen så får du ett erbjudande om anställning eller inte. Du går ju en kurs som du betalt för och får diplom inte en internutbildning från företaget. Vilket gör att de inte har några som helst skyldigheter att anställa någon överhuvudtaget om de inte vill. Från deras sida måste det vara ett perfekt läge. Du betalar för att de skall ta reda på om de vill anställa dig. Vilken affärside de kan inte förlora den enda möjliga förloraren är du som elev. Frågan till dig själv måste vara vad kan just du vinna och är priset värt möjligheten att vinna. Om man tycker det så är väl upplägget ok annars så tycker jag att det kan anses som lite moraliskt betänkligt. Men jag är kanske av en annan generation och tycker att gör man ett arbete så skall man ha betalt enligt samma premisser som de övriga. Och att betala för att få en arbetsplatsinterjuv är för mig främmande. Skulle vara intressant att få veta om någon fått arbete på annat företag med hjälp av diplomet från kursen och i sådan fall hur många. Har någon sett en platsannons med krav på att men genomgått den här kursen eller där de säger att det är en merit? //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Reseledare Alpresor
Tillbaka
Topp