Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Reseledarkurs i Bad Gastein för STS eller liftvärd i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jacke_9101" data-source="post: 975973" data-attributes="member: 66523"><p>Tja tja!</p><p></p><p>Vet inte ifall jag kan göra ditt beslut lättare att ta eller inte, men jag kan i alla fall ge lite insikt i hur reseledarveckan fungerar och hur jobbet som reseledare är ifall det nu skulle vara så att du får en anställning.</p><p></p><p>Det är många som är kritiska till reseledarutbildningen hos sts och från vad jag har förstått så beror det mestadels på grund av du inte är garanterad ett jobb när du är klar med utbildningen och att det kostar en del att åka ner och gå kursen. </p><p></p><p>Kursen i sig är otroligt utmanande och tuff, men samtidigt det roligaste jag har gjort hittills i mitt inte allt för långa liv.</p><p>Allt beror egentligen på vilken inställning du visar under kursen och vad du vill få ut av utbildningen du får där nere. </p><p>Jag vill inte skriva så mycket om vad du egentligen gör under kursen, det är bättre att du upplever det själv. Men du går i stort sett igenom allt som en reseledare gör under en säsong, fast under 10 dagar. Och jag kan garantera att du lär dig otroligt mycket, inte bara om yrket utan också om dig själv.</p><p></p><p>Under kursen som jag gick var vi ca 50 elever och utav dem så var vi 4st som fick jobb. Visst det är en väldigt låg siffra, men när du väl har gått kursen så blir du otroligt attraktiv på reseledarmarknaden där sts utbildning räknas som en av de bästa.</p><p></p><p>Själva jobbet i sig är riktigt roligt! Jag kommer göra min andra säsong nu i vinter i Mayrhofen och det ser jag fram emot otroligt mycket!</p><p>Vad du dock får tänka på är att även fast du får åka mycket skidor i tjänst (5-6 dagar i veckan) så sker den ju som sagt i tjänsten och det innebär att du alltid har gäster med dig samt att det finns vissa regler för vad du får och inte får göra. Är det så att du är ute efter att åka puder en hel säsong så är det inte rätt jobb. </p><p></p><p>Jag vette tusan ifall jag gjorde saken lättare eller svårare, eller ifall det gav dig någon nyttig information när det kommer till att välja inför vintern.</p><p></p><p>Har du några fler frågor om reseledaryrket så är det bara att fråga på! </p><p></p><p>Jakob</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jacke_9101, post: 975973, member: 66523"] Tja tja! Vet inte ifall jag kan göra ditt beslut lättare att ta eller inte, men jag kan i alla fall ge lite insikt i hur reseledarveckan fungerar och hur jobbet som reseledare är ifall det nu skulle vara så att du får en anställning. Det är många som är kritiska till reseledarutbildningen hos sts och från vad jag har förstått så beror det mestadels på grund av du inte är garanterad ett jobb när du är klar med utbildningen och att det kostar en del att åka ner och gå kursen. Kursen i sig är otroligt utmanande och tuff, men samtidigt det roligaste jag har gjort hittills i mitt inte allt för långa liv. Allt beror egentligen på vilken inställning du visar under kursen och vad du vill få ut av utbildningen du får där nere. Jag vill inte skriva så mycket om vad du egentligen gör under kursen, det är bättre att du upplever det själv. Men du går i stort sett igenom allt som en reseledare gör under en säsong, fast under 10 dagar. Och jag kan garantera att du lär dig otroligt mycket, inte bara om yrket utan också om dig själv. Under kursen som jag gick var vi ca 50 elever och utav dem så var vi 4st som fick jobb. Visst det är en väldigt låg siffra, men när du väl har gått kursen så blir du otroligt attraktiv på reseledarmarknaden där sts utbildning räknas som en av de bästa. Själva jobbet i sig är riktigt roligt! Jag kommer göra min andra säsong nu i vinter i Mayrhofen och det ser jag fram emot otroligt mycket! Vad du dock får tänka på är att även fast du får åka mycket skidor i tjänst (5-6 dagar i veckan) så sker den ju som sagt i tjänsten och det innebär att du alltid har gäster med dig samt att det finns vissa regler för vad du får och inte får göra. Är det så att du är ute efter att åka puder en hel säsong så är det inte rätt jobb. Jag vette tusan ifall jag gjorde saken lättare eller svårare, eller ifall det gav dig någon nyttig information när det kommer till att välja inför vintern. Har du några fler frågor om reseledaryrket så är det bara att fråga på! Jakob [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Reseledarkurs i Bad Gastein för STS eller liftvärd i Åre?
Tillbaka
Topp