Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
reseledarkurs i badgastein
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HenkeL" data-source="post: 50396" data-attributes="member: 31510"><p>Inlägg från en kompis till mig:</p><p></p><p>Jag var på STS kurs i Badgastein 2002. Det var en mycket stressig, händelserik och kalasrolig vecka. Det duger helt klart som nöjesresa. När det gäller jobb fungerar det så att kursledarna väljer ut alla som de anser passar som reseledare, dessa blir "rekommenderade" och kan därmed ansöka om jobb. Rent teoretiskt kan alla eller ingen bli rekommenderade, hur många som får jobb är en senare fråga. Förra året sökte 1400 personer utbildningen, 200 blev antagna och ca 60 blev rekommenderade. Hur många som fick jobb vet jag inte men gissar på 15-20.</p><p>Själv blev jag inte rekommenderad, vilket jag innerst inne visste från början, jag skulle inte passa som reseledare. Man ska vara väldigt social och go och glad i alla situationer, tycka om att prata med alla människor helt enkelt. Stämmer detta dåligt in på dig kommer du aldrig att bli rekommenderad oavsett hur bra du åker skidor. Men kursen är så rolig att du borde åka i vilket fall!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HenkeL, post: 50396, member: 31510"] Inlägg från en kompis till mig: Jag var på STS kurs i Badgastein 2002. Det var en mycket stressig, händelserik och kalasrolig vecka. Det duger helt klart som nöjesresa. När det gäller jobb fungerar det så att kursledarna väljer ut alla som de anser passar som reseledare, dessa blir "rekommenderade" och kan därmed ansöka om jobb. Rent teoretiskt kan alla eller ingen bli rekommenderade, hur många som får jobb är en senare fråga. Förra året sökte 1400 personer utbildningen, 200 blev antagna och ca 60 blev rekommenderade. Hur många som fick jobb vet jag inte men gissar på 15-20. Själv blev jag inte rekommenderad, vilket jag innerst inne visste från början, jag skulle inte passa som reseledare. Man ska vara väldigt social och go och glad i alla situationer, tycka om att prata med alla människor helt enkelt. Stämmer detta dåligt in på dig kommer du aldrig att bli rekommenderad oavsett hur bra du åker skidor. Men kursen är så rolig att du borde åka i vilket fall! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
reseledarkurs i badgastein
Tillbaka
Topp