Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Reseregler Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1210897" data-attributes="member: 144594"><p>Om ett land har krav på ett färskt negativt Covid-test räknas tiden (t.ex. 48 timmar) väl från provtillfället, inte från när du har svaret i hand. Så om du får svaret efter 36 timmar och ger dig av noll minuter senare så har du 12 timmar på dig att ta dig till Österrikes gräns. Jag tycker det är stressigt. </p><p></p><p>Problemet i Sverige... Här får man inga gratis test om man inte har symtom. Och då kan det ta 72 timmar innan du har svaret. Privata test kostar och tar tid även de, som äter upp större delen av den tid du har för att resa ner till gränsen. Lägg där till ev försening (sådana förekommer som bekant även när man flyger eller kör bil från Danmark) så kanske ditt test hinner bli för gammalt innan du når gränsen. Där och då ingen i resesällskapet får vara snuvig eller febrig för då blir det kanske karantän istället för carving </p><p>Tillräckligt med osäkerhet för att de flesta nog väntar till nästa år, tror jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1210897, member: 144594"] Om ett land har krav på ett färskt negativt Covid-test räknas tiden (t.ex. 48 timmar) väl från provtillfället, inte från när du har svaret i hand. Så om du får svaret efter 36 timmar och ger dig av noll minuter senare så har du 12 timmar på dig att ta dig till Österrikes gräns. Jag tycker det är stressigt. Problemet i Sverige... Här får man inga gratis test om man inte har symtom. Och då kan det ta 72 timmar innan du har svaret. Privata test kostar och tar tid även de, som äter upp större delen av den tid du har för att resa ner till gränsen. Lägg där till ev försening (sådana förekommer som bekant även när man flyger eller kör bil från Danmark) så kanske ditt test hinner bli för gammalt innan du når gränsen. Där och då ingen i resesällskapet får vara snuvig eller febrig för då blir det kanske karantän istället för carving Tillräckligt med osäkerhet för att de flesta nog väntar till nästa år, tror jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Reseregler Österrike
Tillbaka
Topp