Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Restips alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1325894" data-attributes="member: 144594"><p>Det stämmer inte att det är mest barnfamiljer i Cervinia, möjligen avseende svenskar som är en minoritet (utom möjligen vecka 7/8/9). Fin ort med stort liftsystem och massor av blandad skidåkning. Snö- och solsäker. </p><p></p><p>Bäst skidväder i februari/mars, gäller iofs de flesta alporter. Många av oss här tycker att typ v 10 är idealiskt direkt efter sportloven, stor solchans och ännu fin snö utom på mer låglänta orter. </p><p></p><p>I Livigno finns det enorma ytor med någorlunda säker ”pistnära offpist” mellan pisterna, och i övrigt mest röda backar. Mycket trevlig by, snö- och solsäkert, kallas ”Lilla Tibet” av italienarna men långsmal med längre till liftarna i ”mitten” av byn. Men OBS invänta OS slut om det handlar om den kommande vintern. </p><p></p><p>Champoluc har legendarisk offpist i närheten men liftsystemet är något begränsat (tycker jag). </p><p></p><p>Undvik orter där stora delar av pisterna ligger under 1500 meter över havet, där är säsongen kortare och den tyngre vårsnön kommer tidigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1325894, member: 144594"] Det stämmer inte att det är mest barnfamiljer i Cervinia, möjligen avseende svenskar som är en minoritet (utom möjligen vecka 7/8/9). Fin ort med stort liftsystem och massor av blandad skidåkning. Snö- och solsäker. Bäst skidväder i februari/mars, gäller iofs de flesta alporter. Många av oss här tycker att typ v 10 är idealiskt direkt efter sportloven, stor solchans och ännu fin snö utom på mer låglänta orter. I Livigno finns det enorma ytor med någorlunda säker ”pistnära offpist” mellan pisterna, och i övrigt mest röda backar. Mycket trevlig by, snö- och solsäkert, kallas ”Lilla Tibet” av italienarna men långsmal med längre till liftarna i ”mitten” av byn. Men OBS invänta OS slut om det handlar om den kommande vintern. Champoluc har legendarisk offpist i närheten men liftsystemet är något begränsat (tycker jag). Undvik orter där stora delar av pisterna ligger under 1500 meter över havet, där är säsongen kortare och den tyngre vårsnön kommer tidigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Restips alperna
Tillbaka
Topp