Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Resväska till Alperna - HJÄLP!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 977687" data-attributes="member: 33485"><p>Om jag inte åker bil brukar jag ta en ryggsäck på 60l, skidryggan, datorväska (räknas som handväska på planet och blir således "gratisbagage") samt skidbag. Det räcker gott och väl för mig. När jag var i Kanada hade jag tom plats över för att ta lite vänners bagage då de hade övervikt och jag hade några kg till godo.</p><p></p><p>Min packlista brukar se ut ungefär såhär</p><p></p><p>Ryggsäck/väska ca 60l:</p><p>1 tröja</p><p>5-7 t-shirts</p><p>10 kallingar eller så många jag har tillgång till/får plats</p><p>5-7 kompletta underställ</p><p>1-2 kompletta andra lager</p><p>1 par jeans</p><p>5-7 par skidstrumpor (används i regel också till vardags)</p><p>2 par vanliga strumpor, ibland lämnas dessa hemma helt och hållet</p><p>1 par mjukisbrallor</p><p>1 skjorta</p><p>Vantar/mössor</p><p>Pjäxor</p><p>Skidbyxor</p><p></p><p>Skidrygga:</p><p>Saker som är bra att ha nära till hands + annat som eventuellt inte hittas lämplig plats åt/kommer ihåg att packa med i sista minuten samt skyddsutrustning och transa.</p><p></p><p>Datorväska:</p><p>Utnyttjas till max, alla papper och majoriteten av elektronikprylar samt annat småbröte</p><p></p><p>Skidväska:</p><p>Två par skidor</p><p>1-2 par stavar</p><p>Sond</p><p>Spade</p><p>Trekkers</p><p>Hudar</p><p>Kängor</p><p>Kläder som ev. inte får plats i väskan</p><p></p><p>Snus för tilltänkt restid placeras där det finns lämplig plats/sprids ut hos polare för att slippa problem med tullen.</p><p></p><p>Pckningen du behöver för två veckor + eventuellt lite mer elektronik är egentligen allt som behövs för säsong, du behöver ändå tvätta varannan vecka, om inte oftare. Släpa på prylar är jobbigt.</p><p></p><p>Åker jag bil/slipper kånka runt på grejerna kanske det slinker med ett par skidor till samt lite fler underställ/skidstrumpor/kallingar för att dra ner på tvättandet, tvättmedel är dyrt :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 977687, member: 33485"] Om jag inte åker bil brukar jag ta en ryggsäck på 60l, skidryggan, datorväska (räknas som handväska på planet och blir således "gratisbagage") samt skidbag. Det räcker gott och väl för mig. När jag var i Kanada hade jag tom plats över för att ta lite vänners bagage då de hade övervikt och jag hade några kg till godo. Min packlista brukar se ut ungefär såhär Ryggsäck/väska ca 60l: 1 tröja 5-7 t-shirts 10 kallingar eller så många jag har tillgång till/får plats 5-7 kompletta underställ 1-2 kompletta andra lager 1 par jeans 5-7 par skidstrumpor (används i regel också till vardags) 2 par vanliga strumpor, ibland lämnas dessa hemma helt och hållet 1 par mjukisbrallor 1 skjorta Vantar/mössor Pjäxor Skidbyxor Skidrygga: Saker som är bra att ha nära till hands + annat som eventuellt inte hittas lämplig plats åt/kommer ihåg att packa med i sista minuten samt skyddsutrustning och transa. Datorväska: Utnyttjas till max, alla papper och majoriteten av elektronikprylar samt annat småbröte Skidväska: Två par skidor 1-2 par stavar Sond Spade Trekkers Hudar Kängor Kläder som ev. inte får plats i väskan Snus för tilltänkt restid placeras där det finns lämplig plats/sprids ut hos polare för att slippa problem med tullen. Pckningen du behöver för två veckor + eventuellt lite mer elektronik är egentligen allt som behövs för säsong, du behöver ändå tvätta varannan vecka, om inte oftare. Släpa på prylar är jobbigt. Åker jag bil/slipper kånka runt på grejerna kanske det slinker med ett par skidor till samt lite fler underställ/skidstrumpor/kallingar för att dra ner på tvättandet, tvättmedel är dyrt :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Resväska till Alperna - HJÄLP!
Tillbaka
Topp