Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Revelstoke 11/12
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeEN" data-source="post: 895286" data-attributes="member: 98643"><p>Hej alla!</p><p></p><p>Jag är en dude, 23 år, skidåkare sedan barnsben som är sugen på Revelstoke efter ett förhör av en kompis som var i Kanada förra vintern. Han rekommenderade stället starkt, då enligt honom sjuk skidåkning med mängder av snö även om det blir ett dåligt år!? är utbildad skidlärare men tänker slänga det yrket åt sidan i vinter ( kanske för alla vintrar framöver ) för jag ska åka skidor själv!!</p><p></p><p>I övrigt vet jag inte så mycket alls... är newbie på säsonga så det här blir den första för mig om jag åker. Det som är jobbigast just nu är all info, alla frågor, och speciellt om jag skall behöva åka ensam... Men enligt den här tråden så är det ju ganska många svenskar som skall över =) men... eftersom jag tyckt all planering låter så jobbigt ( och att jag typ går och väntar förgäves på att någon kompis ska hänga med mig att dela allt jobbigt med ) så har jag helt enkelt skjutit på allt. Pengar har jag en del så det är ingen hög ångest faktor, men resten... Det gör att jag nästan funderar på att skippa det!? :O</p><p></p><p>jag känner i alla fall att jag typ måste iväg i vinter. En säsong till i Åre skulle väl gå an, kul men inte så awesome som en säsong i Kanada, på långa vägar ( vad jag tror och hört ) Piståkning har jag fått så det räcker efter alla år som alpin tävlingsåkare... Nu vill jag till nya nivåer, åka bräda och framförallt lagg i fjäderlätt snö i mängder.</p><p></p><p>hittills... så har jag alltså bara tänkt \"kanske kanada till vintern\" men inte gjort ett jävla skit åt tanken... mer än att desperat försöka få en kompis att hänga på.. </p><p></p><p>jag har faktiskt funderat på hur länge ( applåd ) jag ska vara över, 3 månader känns rimligt. åker jag så jobbar jag ej!!</p><p></p><p>Hur som helst, om det är någon där ute som behöver en snubbe till i huset ( säng ledig? ) så är jag intresserad! Om det spelar någon roll så är jag lugn, ärlig, och ordningsam ( om jag måste vara det ). Anpassar mig ganska bra helt enkelt =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeEN, post: 895286, member: 98643"] Hej alla! Jag är en dude, 23 år, skidåkare sedan barnsben som är sugen på Revelstoke efter ett förhör av en kompis som var i Kanada förra vintern. Han rekommenderade stället starkt, då enligt honom sjuk skidåkning med mängder av snö även om det blir ett dåligt år!? är utbildad skidlärare men tänker slänga det yrket åt sidan i vinter ( kanske för alla vintrar framöver ) för jag ska åka skidor själv!! I övrigt vet jag inte så mycket alls... är newbie på säsonga så det här blir den första för mig om jag åker. Det som är jobbigast just nu är all info, alla frågor, och speciellt om jag skall behöva åka ensam... Men enligt den här tråden så är det ju ganska många svenskar som skall över =) men... eftersom jag tyckt all planering låter så jobbigt ( och att jag typ går och väntar förgäves på att någon kompis ska hänga med mig att dela allt jobbigt med ) så har jag helt enkelt skjutit på allt. Pengar har jag en del så det är ingen hög ångest faktor, men resten... Det gör att jag nästan funderar på att skippa det!? :O jag känner i alla fall att jag typ måste iväg i vinter. En säsong till i Åre skulle väl gå an, kul men inte så awesome som en säsong i Kanada, på långa vägar ( vad jag tror och hört ) Piståkning har jag fått så det räcker efter alla år som alpin tävlingsåkare... Nu vill jag till nya nivåer, åka bräda och framförallt lagg i fjäderlätt snö i mängder. hittills... så har jag alltså bara tänkt \"kanske kanada till vintern\" men inte gjort ett jävla skit åt tanken... mer än att desperat försöka få en kompis att hänga på.. jag har faktiskt funderat på hur länge ( applåd ) jag ska vara över, 3 månader känns rimligt. åker jag så jobbar jag ej!! Hur som helst, om det är någon där ute som behöver en snubbe till i huset ( säng ledig? ) så är jag intresserad! Om det spelar någon roll så är jag lugn, ärlig, och ordningsam ( om jag måste vara det ). Anpassar mig ganska bra helt enkelt =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Revelstoke 11/12
Tillbaka
Topp