Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Revelstoke någon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 445929" data-attributes="member: 59533"><p>Asså vad jag fattade när jag var där senast och snackade med liftsnubbarna, så skulle dom skjuta fram northbowl liften. Det första dom skulle satsa på var lift från lyxhusen nere vid "basen". North bowl liften skulle vara färdig till säsong 08/09 enligt plan men det är det ändring på. </p><p>ÄNDRING! SÅg precis på deras hemsida att de trots allt ska få klart northbowl liften!</p><p></p><p>North Bowl är ganska cleant där man kan få några korta branta linjer. ANnars är stället ganska flackt och med mycket skog. Det snöar mer, JA ett normalår får de mycket mer snö än tex: Kicking. Och JA; det är faktiskt SJUKT mycket mindre folk i revy. Jag känner en som va där hela vintern och han sa att till och med helger kunde vara näst intill öde. Han var ensam skandinav där för HELA säsongen. Vill du åka puder så är Revy ett bra alternativ. VIll du däremot åka långa, branta åk på öppna fält är Revy helt fel. Jag såg grym potential bortanför south bowl. Ner på baksidan av Mt McKenzie, men vet inte om den terrängen för för extrem för att öppna. Vet heller inte om man kan ta sig tillbaka till systemet. Troligen inte!</p><p></p><p>Något jag störde mig på i Revy var att du "halkade" ner mot bäckarna hela tiden. Åkte du southbowl så va du tvungen att hålla ner höger ganska tidigt för att inte hamna i bäcken och inte kunna ta dig upp till systemet igen. Lite samma sak på skiers right sidan av berget. </p><p></p><p>Vi va där en dag när det va 2 hela dagar efter nysnö (10cm) och vi kom 13.30. Vi såg att det fortfarande såg mjukt och fint ut runt liften. Stack in i skogen och åkte 35cm löst. Grymt kul även om det krävs lite teknik för att hålla farten i tight skog. </p><p></p><p>Åka dig med monsterskidor eller bräda är alltså fel. Du behöver snarare något kortare och mjukare för detta stället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 445929, member: 59533"] Asså vad jag fattade när jag var där senast och snackade med liftsnubbarna, så skulle dom skjuta fram northbowl liften. Det första dom skulle satsa på var lift från lyxhusen nere vid "basen". North bowl liften skulle vara färdig till säsong 08/09 enligt plan men det är det ändring på. ÄNDRING! SÅg precis på deras hemsida att de trots allt ska få klart northbowl liften! North Bowl är ganska cleant där man kan få några korta branta linjer. ANnars är stället ganska flackt och med mycket skog. Det snöar mer, JA ett normalår får de mycket mer snö än tex: Kicking. Och JA; det är faktiskt SJUKT mycket mindre folk i revy. Jag känner en som va där hela vintern och han sa att till och med helger kunde vara näst intill öde. Han var ensam skandinav där för HELA säsongen. Vill du åka puder så är Revy ett bra alternativ. VIll du däremot åka långa, branta åk på öppna fält är Revy helt fel. Jag såg grym potential bortanför south bowl. Ner på baksidan av Mt McKenzie, men vet inte om den terrängen för för extrem för att öppna. Vet heller inte om man kan ta sig tillbaka till systemet. Troligen inte! Något jag störde mig på i Revy var att du "halkade" ner mot bäckarna hela tiden. Åkte du southbowl så va du tvungen att hålla ner höger ganska tidigt för att inte hamna i bäcken och inte kunna ta dig upp till systemet igen. Lite samma sak på skiers right sidan av berget. Vi va där en dag när det va 2 hela dagar efter nysnö (10cm) och vi kom 13.30. Vi såg att det fortfarande såg mjukt och fint ut runt liften. Stack in i skogen och åkte 35cm löst. Grymt kul även om det krävs lite teknik för att hålla farten i tight skog. Åka dig med monsterskidor eller bräda är alltså fel. Du behöver snarare något kortare och mjukare för detta stället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Revelstoke någon?
Tillbaka
Topp