Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rexxam pjäxor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vicksson" data-source="post: 772567" data-attributes="member: 86362"><p>Har inga rexxa själv då de inte kom överens med mina fötter. </p><p></p><p>Däremot jobbade jag med att sälja pjäxor på Alber i St Anton nu under säsongen och sålde ett par stycken. Känner även många som kör med dem och då allt från bergsguider och skidlärare till gamla säsongarrävar och skibums.</p><p></p><p>Det allmänna intrycket jag fått är att</p><p>- de lämpar sig bäst till folk med smala fötter, smala "hälar" och lågt spann. </p><p>- de är trots sin toktighta passform snälla mot skenbenen</p><p>- de ger hyffsad respons utan att för den sakens skull behöva ha monsterflex</p><p>- mjuknar inte lika mycket som andra pjäxor vid varmt väder, vilket kan va sjysst då de inte görs med högt flex.</p><p>- flex indexet är ganska mjukt i förhållande till andra märken. Dvs Rexxam 110 kändes mjukare än andra märkens motsvarande modeller. </p><p></p><p>Och ja, de är små i passformen - har normal str 22cm men i rexam var 22,5 sjukt tight (jag vet att det är samma skal etc. men nu snackar vi ny outtänjd pjäxa.) tightare än min head raptor 125 rd som fan inte sitter löst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vicksson, post: 772567, member: 86362"] Har inga rexxa själv då de inte kom överens med mina fötter. Däremot jobbade jag med att sälja pjäxor på Alber i St Anton nu under säsongen och sålde ett par stycken. Känner även många som kör med dem och då allt från bergsguider och skidlärare till gamla säsongarrävar och skibums. Det allmänna intrycket jag fått är att - de lämpar sig bäst till folk med smala fötter, smala "hälar" och lågt spann. - de är trots sin toktighta passform snälla mot skenbenen - de ger hyffsad respons utan att för den sakens skull behöva ha monsterflex - mjuknar inte lika mycket som andra pjäxor vid varmt väder, vilket kan va sjysst då de inte görs med högt flex. - flex indexet är ganska mjukt i förhållande till andra märken. Dvs Rexxam 110 kändes mjukare än andra märkens motsvarande modeller. Och ja, de är små i passformen - har normal str 22cm men i rexam var 22,5 sjukt tight (jag vet att det är samma skal etc. men nu snackar vi ny outtänjd pjäxa.) tightare än min head raptor 125 rd som fan inte sitter löst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rexxam pjäxor!
Tillbaka
Topp