Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Richter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="danielblom" data-source="post: 73435"><p>Visst är det skillnad att titta och göra själv, men måste du ha poängbedömning för att fatta att det dom gör är svårt. Om du kollar på en snowboardfilm, t.ex. Lame, så måste du väl förstå att det är svårt om David Benedek gör bs rodeo 900 i backcontryt? </p><p></p><p>Självklart ska du få tycka att det är roligare att kolla på slalom om du tycker det, jag har bara väldigt svårt att fatta varför det är roligare att se Simon Ax vinna en till FIS tävling med en cab9 istället för att se någon göra olika trick i t.ex.ett puderhopp. Det är väl en smaksak antar jag. Måhända att jag är enfaldig, men åk-sug är det ända jag vill ha ut av att se på snowboard.</p><p></p><p>Hampus och Jakob ställer nog inte upp i OS främst för att dom inte vill köra FIS tävlingar (som man måste för att kvala) och även för att dom inte är renodlade pipeåkare i det avseendet. </p><p>Det är såhär, dom allra bästa åkarna kör inte i FIS, om dom tävlar så kör dom TTR, det vet alla. </p><p></p><p>Jag får erkänna att jag går på ”försäljningstricket” som du kallar det. Men om t.ex. Jakob och Hampus filmar med Robotfood så är det ju inte dom som betalar allt själva förstår du, dom är som du kanske vet också sponsrade av företag. Väljer jag att köpa filmen dom åker i så stödjer inte det deras privata ekonomi. Om du däremot köper en quiksilver jacka eller ett par Northwave boots så hjälper du dom, även om du inte betalade ngt för att se Richter.</p><p>Tror även att det är roligare att se på en film som man köpt än att se skit som man inte vill se gratis på tv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="danielblom, post: 73435"] Visst är det skillnad att titta och göra själv, men måste du ha poängbedömning för att fatta att det dom gör är svårt. Om du kollar på en snowboardfilm, t.ex. Lame, så måste du väl förstå att det är svårt om David Benedek gör bs rodeo 900 i backcontryt? Självklart ska du få tycka att det är roligare att kolla på slalom om du tycker det, jag har bara väldigt svårt att fatta varför det är roligare att se Simon Ax vinna en till FIS tävling med en cab9 istället för att se någon göra olika trick i t.ex.ett puderhopp. Det är väl en smaksak antar jag. Måhända att jag är enfaldig, men åk-sug är det ända jag vill ha ut av att se på snowboard. Hampus och Jakob ställer nog inte upp i OS främst för att dom inte vill köra FIS tävlingar (som man måste för att kvala) och även för att dom inte är renodlade pipeåkare i det avseendet. Det är såhär, dom allra bästa åkarna kör inte i FIS, om dom tävlar så kör dom TTR, det vet alla. Jag får erkänna att jag går på ”försäljningstricket” som du kallar det. Men om t.ex. Jakob och Hampus filmar med Robotfood så är det ju inte dom som betalar allt själva förstår du, dom är som du kanske vet också sponsrade av företag. Väljer jag att köpa filmen dom åker i så stödjer inte det deras privata ekonomi. Om du däremot köper en quiksilver jacka eller ett par Northwave boots så hjälper du dom, även om du inte betalade ngt för att se Richter. Tror även att det är roligare att se på en film som man köpt än att se skit som man inte vill se gratis på tv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Richter
Tillbaka
Topp