Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Richter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fille_jr" data-source="post: 73437" data-attributes="member: 15155"><p>Richter: Tänkte göra en sak klar för de som inte redan visste det. Många frågar sig varför det visas så mkt om och med landslaget på richter. Svaret är att från början var programmet tänkt att bara bevaka landslagens (snowboard) tävlingar etc. Programmet är på sätt och vis sanktionerat från skid/snowboardförbundet och man har i stora mått samma sponsorer. Då man förstod att det inte skulle kunna gå att fylla ut "hela" programmtiden med klipp från landslagen (läs världscup) som alltid varit själva grunden i programmet valde man att fylla ut de klippen med div annat som tex skicross tävlingar, TTR qualifiertävlingar, svenska tävlingar som kungsberget, dragontävlingen, red bull qualifier, etc. I vissa program handlar det mer om landslagen då det den veckan funnits mer/bättre resultat av svenskarna. Andra program handlar det mindre om landslagen då det inte gått lika bra. </p><p></p><p>Jag personligen tycker richter är bra, det är bra och kul att våran hobby/livsstil/sport eller vad man vill kalla det syns i svensk tv. Dock går det alltid att göra bättre, som allt annat. Vissa vill se mer tävlingar, de flesta verkar vilja se mer friåkning. Mkt handlar om personlig smak. Jag själv som åker snowboard skulle vilja se ännu mer snowboard och mindre skidor, och de som åker skidor tycker säkert tvärtom.</p><p></p><p>Det danielblom skriver om att tex han och alla han känner skiter i hur mkt poäng svenskarna får i en isig slalombacke är bra, det betyder att de har en åsikt. Jag håller inte med om den, men jag respekterar till fullo det. Det danielblom sedan skriver om ifall man tänker på FIS poäng när man åker och ifall man blir sugen på att åka av att kolla på käppåkning. De flesta gör inte det, men det finns några som gör det och för vissa är det deras syn på snowboaråkning. </p><p></p><p>"Snowboard är inte en tävling, det är någonting man gör för att det är kul" skriver danielblom. Det finns hur många snowboardtävlingar som helst i denna värld i alla dess former och grenar. De som åker dessa tävlingar åker dem säkert inte för att de tycker att de suger och att de är tråkiga, varför då göra det. De åker tävlingar för att de tycker att det är kul, andra hikar rails i sthlm´s innerstad alla kvällar i veckan för att de tycker att det är kul. Andra åker till alaska och åker helikopter för att pumpa puder för att de tycker det är kul.</p><p></p><p>Ok, nog skrivet, måste vidare.</p><p>Summa sumarum är väll att det vore bäst med ett program i tv med landslagen och ett för allt annat kanske.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fille_jr, post: 73437, member: 15155"] Richter: Tänkte göra en sak klar för de som inte redan visste det. Många frågar sig varför det visas så mkt om och med landslaget på richter. Svaret är att från början var programmet tänkt att bara bevaka landslagens (snowboard) tävlingar etc. Programmet är på sätt och vis sanktionerat från skid/snowboardförbundet och man har i stora mått samma sponsorer. Då man förstod att det inte skulle kunna gå att fylla ut "hela" programmtiden med klipp från landslagen (läs världscup) som alltid varit själva grunden i programmet valde man att fylla ut de klippen med div annat som tex skicross tävlingar, TTR qualifiertävlingar, svenska tävlingar som kungsberget, dragontävlingen, red bull qualifier, etc. I vissa program handlar det mer om landslagen då det den veckan funnits mer/bättre resultat av svenskarna. Andra program handlar det mindre om landslagen då det inte gått lika bra. Jag personligen tycker richter är bra, det är bra och kul att våran hobby/livsstil/sport eller vad man vill kalla det syns i svensk tv. Dock går det alltid att göra bättre, som allt annat. Vissa vill se mer tävlingar, de flesta verkar vilja se mer friåkning. Mkt handlar om personlig smak. Jag själv som åker snowboard skulle vilja se ännu mer snowboard och mindre skidor, och de som åker skidor tycker säkert tvärtom. Det danielblom skriver om att tex han och alla han känner skiter i hur mkt poäng svenskarna får i en isig slalombacke är bra, det betyder att de har en åsikt. Jag håller inte med om den, men jag respekterar till fullo det. Det danielblom sedan skriver om ifall man tänker på FIS poäng när man åker och ifall man blir sugen på att åka av att kolla på käppåkning. De flesta gör inte det, men det finns några som gör det och för vissa är det deras syn på snowboaråkning. "Snowboard är inte en tävling, det är någonting man gör för att det är kul" skriver danielblom. Det finns hur många snowboardtävlingar som helst i denna värld i alla dess former och grenar. De som åker dessa tävlingar åker dem säkert inte för att de tycker att de suger och att de är tråkiga, varför då göra det. De åker tävlingar för att de tycker att det är kul, andra hikar rails i sthlm´s innerstad alla kvällar i veckan för att de tycker att det är kul. Andra åker till alaska och åker helikopter för att pumpa puder för att de tycker det är kul. Ok, nog skrivet, måste vidare. Summa sumarum är väll att det vore bäst med ett program i tv med landslagen och ett för allt annat kanske. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Richter
Tillbaka
Topp