Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Richter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="danielblom" data-source="post: 73441"><p>Fille jr, kanske finns det någon som är intresserad och får åksug av att se käppåkning, men jag tror att antalet är högst begränsat. Om då 99% hellre vill se inslag som dom på hampus, jakob och ingemar, varför då ha 20 min reportage om alpint? </p><p>Har inte sagt att man inte ska tävla, men i TTR så är det tävling på åkarnas villkor, av åkare för åkare. Tror med 100% säkerhet att Simon Ax hellre skulle vinna the Battle (framröstad av åkarna som den som kört bäst) än en FIS tävling. </p><p></p><p></p><p>Fredrik:” det är lätt att säga att man är bäst om man inte tävlar.” Vad är det som säger att den som vinner en tävling är bäst då? Hur kan du tro att Terje tog det ställningstagandet för att slippa tävla (”hans tid var förbi???”). Han vann i stort sett varenda tävling han ställde upp i under och en tid efter första OS. Herregud, tycker du han har något att bevisa??? Han är den som utvecklat snowboard till vad det är idag och den som under en mycket lång tid var bäst på pipe. Det behöver jag inte fyra av Samaranch domare för att fatta. Har inget emot dom som kör OS, men det är fel att man ska behöva köra FIS tävlingar för att kvala. </p><p></p><p>Om du ser ett sammandrag från FIS på Richter, du tror inte att dom klipper fram den bästa stompen då, som dom gör på film? ”Hur länge har dom övat???” Åhh, tror du att Simon Ax aldrig provat cab 9 eller sw bs 7 när han vinner bigjump WC??? ”Vilka förhållanden det var????” Tänk efter, vad är svårast, ett parkhopp eller backcounty hopp? Äh, skit samma vad som är svårast, huvudsaken ju att alla har kul.. FIS, TTR eller filma.. Richter borde dock visa det majoriteten av folk tycker är kul att se och det är inte FIS.</p><p></p><p>GoNatt/db</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="danielblom, post: 73441"] Fille jr, kanske finns det någon som är intresserad och får åksug av att se käppåkning, men jag tror att antalet är högst begränsat. Om då 99% hellre vill se inslag som dom på hampus, jakob och ingemar, varför då ha 20 min reportage om alpint? Har inte sagt att man inte ska tävla, men i TTR så är det tävling på åkarnas villkor, av åkare för åkare. Tror med 100% säkerhet att Simon Ax hellre skulle vinna the Battle (framröstad av åkarna som den som kört bäst) än en FIS tävling. Fredrik:” det är lätt att säga att man är bäst om man inte tävlar.” Vad är det som säger att den som vinner en tävling är bäst då? Hur kan du tro att Terje tog det ställningstagandet för att slippa tävla (”hans tid var förbi???”). Han vann i stort sett varenda tävling han ställde upp i under och en tid efter första OS. Herregud, tycker du han har något att bevisa??? Han är den som utvecklat snowboard till vad det är idag och den som under en mycket lång tid var bäst på pipe. Det behöver jag inte fyra av Samaranch domare för att fatta. Har inget emot dom som kör OS, men det är fel att man ska behöva köra FIS tävlingar för att kvala. Om du ser ett sammandrag från FIS på Richter, du tror inte att dom klipper fram den bästa stompen då, som dom gör på film? ”Hur länge har dom övat???” Åhh, tror du att Simon Ax aldrig provat cab 9 eller sw bs 7 när han vinner bigjump WC??? ”Vilka förhållanden det var????” Tänk efter, vad är svårast, ett parkhopp eller backcounty hopp? Äh, skit samma vad som är svårast, huvudsaken ju att alla har kul.. FIS, TTR eller filma.. Richter borde dock visa det majoriteten av folk tycker är kul att se och det är inte FIS. GoNatt/db [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Richter
Tillbaka
Topp