ride contraband

ride contraband
Jag ville köpa ett par och efterforskningar säger dom är lättast i världen och funkar riktigt bra men jag insåg att det blir otroliga problem om man kör sönder strappet.. kan man ens hitta någon kuggrem som passar? Det är bara att köpa nya bindningar liksom :-)

Mvh
Peter
 
ride contraband
Polarn (Svahn här på forumet) köpte ett par Contraband till denna säsong.
Han invigde dem nu i mellandagarna i Vemdalen, toe-strapen gick av efter typ 2 åk, helt jävla värdelöst skulle jag vilja säga.
Det var iof -15 grader i backen så plasten blev förmodligen hård och skör, men det är ju en vintersport vi pysslar med så det borde ju hålla mot sådan kyla kan man tycka.

Köp något annat.

Övrigt:
Innan bindningarna pajjade lånade jag hans skor och testade spänna på mig hans bräda.
Kan inte säga att jag kände mig speciellt säker i dem.
Strapen som ligger fram på tån verkade ha en tendens att hamna på sniskan.


Här kan ni läsa om fler med liknande problem...

http://www.snowboardingforum.com/boards/19571-ride-contraband-2.html
 
Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp